فرزند حاکم فجیره امارات به قطر پناهنده شد!

فرزند حاکم فجیره امارات به قطر پناهنده شد!
سه شنبه 8 خرداد 1397 - 14:23

روزنامه الاخبار لبنان امروز سه شنبه فاش کرد که فرزند امارت فجیره در کشور امارات به قطر پناهنده شده است.

العالم _ آسیا

یک منبع در کشورهای عرب حوزه خلیج فارس به روزنامه الاخبار لبنان گفت: "راشد بن حمد الشرقی فرزند حاکم امارت فجیره روز 19 ماه مه جاری به سفارت قطر در لندن پناهنده شده است". راشد بن حمد الشرقی رئیس نهاد فرهنگ و اطلاع رسانی است.

این منبع افزود: فرزند حاکم فجیره 10 روز پیش با پای خود به سفارت قطر در لندن رفت و درخواست پناهندگی در این کشور داد.

به گفته این منبع، راشد بن حمد الشرقی سه روز در سفارت قطر در لندن باقی مانده و رازهای زیادی از کشورش را در اختیار مقامات قطری در سفارت قرار داده است.

این منبع تصریح کرد: فرزند حاکم امارات چهارشنبه شب 23 ماه مه جاری با یک دستگاه خودروی دیپلماتیک از سفارت قطر به فرودگاه هیترو و از آنجا با یک فروند هواپیمای اختصاصی با پاسپورت دیپلماتیک به دوحه منتقل شد.

این منبع افزود: اماراتی ها با مسئولان انگلیس برای یافتن محل حضور راشد بن حمد الشرقی تماس گرفتند زیرا آنها اثری از وی در محل اقامتش در هتل "45 پارک لاین" پیدا نکردند و هیچ نشانه‌ای هم حکایت از آن نداشت که او ربوده شده است.

این منبع گفت: فرزند حاکم فجیره بخشی از این هتل را برای دو ماه اجاره کرده بود اما تنها 34 روز در هتل به سر برد.

به گفته این منبع، پلیس انگلیس تایید کرد که راشد بن حمد الشرقی در روز ناپدید شدنش در لابی هتل با یک شیخ قطری ملاقات کرده است و ابوظبی به طور تلویجی فهمید که وی ربوده نشده است بلکه براساس اطلاعات دستگاه‌های امنیتی انگلیس، با میل  خودش نزد قطری ها رفته است.

برپایه این گزارش، محمد بن زاید (ولیعهد ابوظبی) این موضوع را رد کرده و تلاش می کند تا به مسئولان انگلیسی فشار بیاورد تا با پرونده ناپدید شدن راشد بن حمد الشرقی به عنوان فردی ربوده شده برخورد کنند تا اینکه در صورت درز خبر به رسانه های، وضعیت هجومی به خود بگیرد.

این منبع فاش کرد که قطری ها و اماراتی ها تلاش کرده اند که این خبر پنهان بماند زیرا ابوظبی نمی خواهد خود را اینگونه نشان دهد که از قطری ها سیلی خورده است؛ بویژه که راشد بن حمد الشرقی در جلسات پدرش درقالب شورای عالی حکام امارات شرکت می کرد و رازها و اطلاعات حساسی درباره ابوظبی داشت. این درحالی است که قطری ها تلاش می کنند که از راشد بن حمد الشرقی و اطلاعات او به عنوان اهرم فشاری برای بهبود شرایط مذاکرات خودشان در سوئیس استفاده کنند.

این منبع افزود: نمایندگان قطر و عربستان از چند ماه پیش زیر نظر آمریکایی ها در سوئیس درحال مذاکره هستند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها