مقام امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با پمپئو ملاقات کرده است

مقام امنیتی تشکیلات خودگردان فلسطین با پمپئو ملاقات کرده است
سه شنبه 8 خرداد 1397 - 16:21

تارنمای روزنامه هاآرتص نوشت: علیرغم تحریم های دیپلماتیک، ماجد فرج رئیس دستگاه امنیت فلسطین ماه گذشته(میلادی) ملاقاتی با مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا داشته و رابطه نزدیکی با این مقام آمریکایی دارد.

العالم - فلسطین اشغالی

این روزنامه روز دوشنبه افزود: درحالی که تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیم گرفته دولت ترامپ را برای سخنرانی رئیس جمهوری آمریکا در مورد انتقال سفارت این کشور به قدس تحریم کند، این دیدار در بالاترین رده بین نمایندگان فلسطین و آمریکا شکل گرفت. 

یک مقام فلسطینی به هاآرتص گفت که این ملاقات بین 'مقامات در رده امنیتی' انجام شد و تاکید کرد که پیش از ورود پمپئو به وزارت امور خارجه آمریکا بود. 

هاآرتص ادامه داد: دولت ترامپ قرار است تا برنامه های خود را در مورد توافقنامه صلح اسرائیلی- فلسطینی در پایان ماه ژوئن (تیر) اعلام کند. احتمالا واشنگتن تلاش خواهد کرد تا معرفی 'توافق نهایی' با ارائه برنامه آتش بس در غزه به صورت همزمان اتفاق بیافتد.

فرج یکی از نزدیک ترین افراد به محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین است و دیدار وی با پمپئو بخشی از رابطه نزدیک بین رئیس های امنیتی دو طرف را نشان می دهد. این ارتباطات زمستان گذشته با ترتیب دادن یک ملاقات با پمپئو در رام الله به کمک فرج، آغاز شد. یک مقام فلسطینی به هاآرتص گفت که آمریکا و اسرائیل از نقطه نظر امنیت ملی پیگیر مساله فلسطینی ها هستند، به همین دلیل برای فرج مهم بود تا قبل از رسیدن پمپئو به وزارت امور خارجه آمریکا با وی دیدار کند. 

بنابر برخی گزارشات، رئیس دستگاه امنیت فلسطین دیداری را با آویگدور لیبرمن وزیر جنگ رژیم صهیونیستی خواهد داشت.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها