درخواست ضدژاپنی کره شمالی از همسایه جنوبی

درخواست ضدژاپنی کره شمالی از همسایه جنوبی
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 00:26

کره شمالی از کره جنوبی خواست به همکاری نظامی و اطلاعاتی با ژاپن که چند سال پیش توافق نامه آن میان دو کشور امضاء شده است، پایان دهد.

العالم - آسیا

خبرگزاری کره شمالی سه شنبه اعلام کرد برخی موانع بر سر راه اجرای اعلامیه پانمونجوم به منظور برقراری صلح و اتحاد در شبه جزیره کره که توسط مقامات دو کره در ماه آوریل امسال امضاء شد، وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از پیونگ یانگ، در این گزارش آمده است: این گونه موانع خطرناک باید بدون هیچ کوتاهی برداشته شود چون این موضوع به بهبود روابط دو کره لطمه وارد کرده و به بحران جنگ در شبه جزیره کره نیز دامن می زند.

خبرگزاری کره شمالی همچنین گزارش کرد توافق سئول و توکیو در مورد جاسوسی نظامی یک قرارداد جنایی است که توسط پارک گئون های، رئیس جمهور پیشین کره جنوبی و شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن و به بهانه جلوگیری از تهدیدات کره شمالی امضاء شده است.

در این گزارش تاکید شده است: این یک توافق کاملا خطرناک و خیانت آمیزی است که باعث بی اعتمادی و تقابل میان هموطنان ما شده و راه را برای واکنش نشان دادن به نظامی گری و تهاجم مجدد در شبه جزیره کره باز می کند.

پیونگ یانگ همچنین از سئول خواست 12 شهروند زن این کشور را که دو سال پیش در یک کشور ثالث توسط اطلاعات کره جنوبی ربوده شده اند، به کره شمالی بازگرداند.

کره شمالی همچنین از کره جنوبی خواست به منظور اجرای اعلامیه مشترک که در منطقه مرزی پانمونجوم توسط مقامات دو کشور امضاء شده است، رزمایش نظامی مشترک با آمریکا را نیز به حالت تعلیق در آورد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها