کره شمالی: رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول متوقف شود

کره شمالی: رزمایش‌های مشترک واشنگتن و سئول متوقف شود
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 04:52

کره شمالی روز سه شنبه از آمریکا خواست به منظور فراهم کردن جو مناسب برای گفتگو، رزمایش مشترک نظامی با کره جنوبی را متوقف کند.

العالم - آسیا

به گزارش خبرگزاری شین هوا از پیونگ یانگ، روزنامه رسمی "رودونگ سینمون" کره شمالی روز سه شنبه در مقاله ای نوشت: وزارت دفاع آمریکا و کاخ سفید اعلام کرده اند برگزاری رزمایش های مشترک نظامی میان واشنگتن و سئول قطعی است و رزمایش مشترک سالیانه میان دو کشور همچنان ادامه خواهد داشت و کاهش نمی یابد.

رودونگ سینمون ادامه داد: مانور آمریکا که هر ساله در کره جنوبی برگزار می شود، یکی از دلایل برهم زدن صلح و ثبات در شبه جزیره کره است و بدون استثناء، این رزمایش ها بر اساس شرایط همزمان، حمله پیشدستانه و جنگ تمام عیار علیه کره شمالی محسوب می شود.

در این گزارش آمده است زمانی که کره شمالی و آمریکا برای گفتگوهای رو در رو و با هدف حل موضوعات قریب الوقوع آماده می شوند، برگزاری رزمایش های مشترک نظامی غیر ضروری است و مفهومی ندارد.

این گزارش می افزاید: در حال حاضر موضوع رزمایش های مشترک نظامی به عنوان یک معیاری محسوب می شود که آیا آمریکا مایل است صلح کند یا به دنبال جنگ است.

روزنامه رودونگ سینمون نوشت: در صورتی که آمریکا واقعا به گفتگوها امیدوار است باید از هر گونه اقدامی که باعث تهدید طرف مقابل بشود، دست بردارد.

آمریکا و کره جنوبی اعلام کرده اند به رغم ادامه گفتگو با کره شمالی، رزمایش نظامی مشترک سالیانه میان دو کشور طبق برنامه برگزار خواهد شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها