خبرنگار روس در اوکراین به ضرب گلوله کشته شد

خبرنگار روس در اوکراین به ضرب گلوله کشته شد
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 07:42

آرکادی بابچنکو روزنامه نگار روسی در کی یف پایتخت اوکراین مورد حمله قرار گرفت.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش اسپوتنیک، روزنامه نگاری به نام آیدر مودابایف در فیسبوک نوشته است: " به آرکادی بابچنکو از پشت در خانه اش شلیک شده است. "

به گفته آکسانا بلیشچیک رئیس سرویس مطبوعاتی پلیس ملی کیف، این حمله در ناحیه دنیپرووسکی کی یف صورت گرفت. یک زن با مشاهده جسد روزنامه نگار روسی غرق در خون به پلیس زنگ زده است. وی گفته خبرنگار روسی در آمبولانس جان سپرده است.

آرکادی بابچنکو روزنامه نگار روسی روز سه شنبه (8 خرداد/ 29 می) در شهر کی یف به ضرب گلوله به قتل رسیده است. وی به عنوان خبرنگار نظامی مشغول به فعالیت بود. بابچنکو مسئول پوشش رویدادهای درگیری های گرجستان و اوستیای جنوبی بود.

این روزنامه نگار اهل روسیه، پس از اینکه از سقوط هلیکوپتر Tu-154 روسیه حامل کمک های بشر دوستانه به سوریه در ماه دسامبر 2016 نجات یافت، از روسیه به اوکراین رفت. وی در کی یف، برنامه خود را در کانال تلویزیونی ATR اجرا می کرد. 

در  همین حال رسانه های غربی نیز به نقل از پلبس اوکراین گزارش داده اند که آرکادی بابچنکو خبرنگار 41 ساله روس در خانه اش در شهر کی‌یف پایتخت اوکراین هدف شلیک گلوله قرار گرفته و همسرش وی را در خانه پیدا کرده و هنگام انتقال به بیمارستان در آمبولانس درگذشته است.

رسانه های مخالف روسیه ادعا می کنند که بابچنکو بعد از انتشار نوشته هایی درباره سقوط یک هواپیمای نظامی روسیه در سال 2016 در سوریه تهدید به مرگ شده و کشورش را ترک کرده است.

این رسانه ها می گویند بابچنکو در سال های اخیر از کرملین انتقاد می کرده و  اقدامات روسیه در سوریه و شرق اوکراین را محکوم کرده بود. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها