اعتصاب سراسری، یونان را به تعطیلی کشاند

اعتصاب سراسری، یونان را به تعطیلی کشاند
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 11:40

مردم یونان از صبح امروز(چهارشنبه) و در اعتراض به کاهش حقوق بازنشستگان، افزایش قیمت ها و مالیات ها، افزایش سن بازنشستگی و ناکارایی دولت در مبارزه با پدیده بیکاری، برای مدت 24 ساعت دست به اعتصاب سراسری زدند.

العالم ـ اروپا

اعتصاب سراسری در یونان به ابتکار اتحادیه کارگری یونان، اتحادیه کارمندان، اتحادیه کارگران مبارز و اتحادیه اساتید و معلمان که چهار اتحادیه بزرگ این کشور محسوب می شوند، برگزار شده است.
در پی این اعتصاب گسترده، اتحادیه کنترل پرواز های فرودگاه ها، خطوط ریلی و اتوبوسرانی سراسر یونان، خطوط حمل و نقل زمینی و دریایی، بنادر، بانک ها، مدارس و دانشگاه، بیمارستان ها، رسانه های خبری گفتاری و نوشتاری سراسر این کشور ، گمرکات و همه ادارات دولتی و خصوصی دیگر تعطیل شده است.
اتحادیه پزشکان یونان شب گذشته با انتشار بیانیه ای اعلام کرد: همه پزشکان روز چهارشنبه در اعتصاب بسر می برند و بدین ترتیب بیمارستان ها فقط موارد بسیار اورژانس را می پذیرند.
به گزارش ایرنا، در اعتصاب امروز، کار کنان کنترل پرواز های کلیه فرودگاه های یونان فقط به مدت 4 ساعت دست از کار خواهند کشید و تعداد زیادی از پروزارهای داخلی و خارجی که قرار بوده بین ساعت 9 صبح تا 13 انجام شود، لغو شده و تعداد زیادی نیز با تاخیر یا تغییر ساعت پرواز انجام خواهد شد.
اتحادیه های سراسر شرکت کننده در برگزاری این اعتصاب 24 ساعته با انتشار بیانیه مشترکی اعلام کردند: این اعتصاب آغاز یک توفان علیه سیاست های اقتصادی و اجتماعی دولت چپگرای سی ریزا می باشد و چناچه دولت در سیاست های خود در قبال کارکنان تجدید نظر نکند، اعتصاب ها با شدت بیشتری ادامه خواهد یافت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها