در گفتگو با العالم؛

رسانه های سعودی بازهم دروغ گفتند؛ ماجرای دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه موریتانی

رسانه های سعودی بازهم دروغ گفتند؛ ماجرای دیدار سفیر ایران با وزیر خارجه موریتانی
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 16:35

محمد عمرانی سفیر ایران در نواکشوت دیروز (سه‌شنبه) با «اسلکو احمد» وزیر خارجه موریتانی ملاقات و نامه کتبی محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه در خصوص روابط دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بدعهدی آمریکا در خروج از برجام را تسلیم وی کرد.

العالم - ایران / سیاسی

«محمد عمرانی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در نواکشوت روز سه شنبه (8 خرداد) با دکتر اسلکو احمد وزیر خارجه موریتانی ملاقات و نامه کتبی جناب ظریف در خصوص روابط دو جانبه و تحولات منطقه ای را تسلیم وی نمود.

در این دیدار وزیر خارجه موریتانی ضمن اظهار تشکر از این نامه که حاکی از اهمیت روابط دو کشور است  و ابلاغ درود ها و سلام خویش به وزیرخارجه ایران و با خوب و رو به گسترش دانستن روابط دو جانبه  به روابط شخصی خود با ایشان و خاطرات خوبی که از سفر سال گذشته ایشان به نواکشوت دارد اشاره کرد و اظهار امیدواری کرد در آینده از ایران دیدار نماید.

در این دیدار مدیر کل منطقه ای نیز حضور داشت .

این در حالی است که خبر این دیدار توسط برخی رسانه های سعودی به احضار سفیر تعبیر شد که یک منبع مسئول در وزارت خارجه موریتانی (مدیر کل منطقه ای) در تماس با رسانه ها  این شایعه را برداشت ناصحیح دانست و تکذیب کرد و افزود روابط با جمهوری اسلامی ایران عادی است و این ملاقات بنا به درخواست سفیر صورت گرفته است. 

ظریف وزیر خارجه ایران که روز دوشنبه (هفتم خرداد) سفری به هند داشت در جمع خبرنگاران گفت: در این روزها مشورت‌های گسترده‌ای در رابطه با اقداماتی که آمریکا انجام داده در نقض برجام و خروج از آن صورت خواهد گرفت و همکاران من با نامه‌ای که برای وزرای خارجه نوشتم مشغول دیدار از بسیاری کشورها هستند، در برخی موارد من حضور می‌یابم، برخی موارد سایر همکاران وزرات خارجه و برخی موارد سایر دوستان از سایر دستگاه‌ها و حسب مورد این سفرها و گفت‌وگوها در سطوح مختلف ادامه می‌یابد.

پربیننده ترین خبرها