وزیر اسرائیلی:‌ مغزمتفکر ناآرامی‌های غزه ایران بود و حماس مجری آن

وزیر اسرائیلی:‌ مغزمتفکر ناآرامی‌های غزه ایران بود و حماس مجری آن
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 17:41

وزیر آموزش رژیم صهیونیستی در تلاش برای ارتباط دادن ایران به ناآرامی‌های اخیر در غزه، مدعی شد ایران طراح آن و حماس نیز مجری بود.

العالمرژیم صهیونیستی

سرهنگ «نفتالی بنت» وزیر آموزش و عضو کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی با تکرار ادعاهای بی‌اساس علیه جمهوری اسلامی ایران، گفت «تهران مغز متفکر ناآرامی‌های اخیر غزه بوده و حماس آن را اجرا کرد».

بنت طی بازدید از مناطق مجاور غزه که طی یک روز گذشته هدف اصابت راکت و خمپاره قرار گرفته بود، تاکید کرد: «تصور من از نبرد با غزه این است که محکم در مقابل حماس بایستیم اما از ساکنان غزه حمایت کنیم. این دقیقا کاری است که داریم انجام می‌دهیم».

به نوشته وبگاه «عروتص شوع» وی با بیان اینکه تبادل آتش روز گذشته با غزه، تصادفی، ناگهانی و محلی نبود، مدعی شد: «مغز (متفکر این حملات) در ایران و بازوهای آن حماس بود. اسرائیل در تلاش مداوم برای مقابله با مغز اختاپوس ایرانی است».

این وزیر صهیونیست با ادعای اینکه ایران در حال تکان دادن بازوهایش در لبنان، سوریه و غزه است تا به تل‌آویو آسیب برساند، افزود: «اما ما در حال اجرای کمپین اقتصادی، نظامی و سیاسی علیه ایران هستیم. ایران در تلاش است تا توجهات ما را منحرف کرده و سپس در غزه ما را تحریک می‌کند».

سرهنگ بنت با بیان اینکه هدف اصلی رژیم صهیونیستی، ایران است، اظهار داشت: «تا زمانی که از شر سر اختاپوس راحت نشویم، وضعیت بهتری را در محل شاخک‌های آن نخواهیم داشت».

تبادل آتش در نوار غزه از صبح دیروز آغاز شد. رژیم صهیونیستی طی هفته جاری به چند برج دیدبانی گردان‌های «القسام» شاخه نظامی حماس و گرو‌هان‌های «القدس» (سرایا القدس) شاخه نظامی جهاد اسلامی  شلیک کرد و سه تن از اعضای آنها را به شهادت رساند؛ علاوه اینکه تل‌آویو از زمان آغاز راهپیمایی‌های بازگشت (در 30 مارس) تا کنون بیش از 125 فلسطینی را به شهادت رسانده است؛ شاخه‌های نظامی جهاد اسلامی و حماس در پاسخ به این جنایات، دیروز بیش از 20 راکت به سمت اراضی اشغالی شلیک کردند.

بر اساس گزارش، مقاومت فلسطین طی 24 ساعت گذشته حدود 130 موشک و خمپاره به سمت اراضی اشغالی شلیک کرد  که طی آن شش شهرک‌نشین زخمی شدند.

پس از آن بود که جنگندهای رژیم صهیونیستی بر فراز غزه ظاهر شدند به چندین پایگاه مقاومت حمله کردند؛ واحد توپخانه صهیونیست‌ها نیز وارد عمل شد. این شلیک راکت‌ها و پاسخ صهیونیست‌ها در سر تا سر دیروز و دیشب ادامه پیدا کرد.

بامداد امروز جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به بیش از 10 پایگاه مقاومت در مناطق مختلف نوار غزه به علاوه اهداف دیگر حمله کرد و گروه‌های مقاومت با شلیک راکت به سمت شهرک‌های مختلف صهیونیست‌نشین در مجاورت غزه پاسخ دادند.

هم‌اکنون و پس از میانجی‌گری مصر، آتش‌بس میان فلسطینی‌ها و صهیونیست‌ها از ساعت 4 صبح امروز (5:30 به وقت ایران) وارد فاز اجرایی شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها