ارسال تجهیزات از صنعاء؛ ارتش یمن آماده دفاع از «الحدیده» است

ارسال تجهیزات از صنعاء؛ ارتش یمن آماده دفاع از «الحدیده» است
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 18:43

ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای مقابله با حملات ائتلاف متجاوز سعودی به شهر الحدیده،‌ نیروها و تجهیزات نظامی زیادی به این شهر اعزام کردند.

العالم - یمن

شهر «الحُدیده» یمن این روزها شاهد استقرار شمار زیادی از نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن است.

به گزارش وبگاه «متابعات» یمن، نیروهای ارتش و کیمته‌های مردمی یمن با این کار قصد دارند خود را برای درگیری‌های قریب‌الوقوع با نیروهای مزدور یا آنچه «تیپ‌های عظیم جنوب»  نامیده می‌شود، آماده می‌کنند؛ این نیروها وابسته به امارات متحده عربی و نظامیان «طارق صالح عفاش» برادرزاده «علی عبدالله صالح» هستند که با حمایت هوایی گسترده ائتلاف متجاوز سعودی قصد دارند از جنوب، شهر الحدیده را به اشغال خود درآوردند.

شهر الحدیده یکی از اصلی‌ترین راه‌های ارتش جنوب در دسترسی به ساحل است که عربستان تلاش می‌کند بعد از حدود چهار سال ناکامی در جنگ یمن، آن را اشغال کند.

خبرگزاری «آناتولی» ترکیه نیز در این ارتباط گزارش کرد که نیروها ارتش و کمیته‌های مردمی یمن ده‌ها مرکز ایست و بازرسی در این شهر ایجاد کرده و عملیات بازرسی خانه به خانه گسترده‌ای شروع کرده‌اند.

براساس این گزارش، ارتش و کمیته‌های مردمی یمن تجهیزات و نیروهای زیادی از شهر صنعاء، پایتخت یمن به شهر الحدیده  اعزام و آن‌ها را در خیابان‌ها و ورودی‌های اصلی این شهر مستقر کرده‌اند تا در برابر هرگونه حمله ناگهانی جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی و امارات آمادگی داشته باشند.

این تجهیزات و نیروها در حالی به الحدیده اعزام شده که رسانه‌های سعودی و اماراتی از یک هفته پیش مدعی شده‌اند که نظامیان یمنی در حال فرار از این شهر هستند. 

در این گزارش آمده است، به رغم تحولات اخیر، شهرهای «الجراحی»، «التحیتا» و «زبید» که دومین شهر بزرگ استان الحدیده است، «بیت الفقیه»، «الحسینیه» که مراکز شهرستان‌ها هستند، همچنان تحت کنترل نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن قرار دارد.

براساس این گزارش نظامیان وابسته به ائتلاف در منطقه «الطائف»، واقع در شهرستان «الدریهمی» که 30 کیلومتر با شهر الحدیده فاصله دارد، متمرکز هستند و بنابر اظهارات منبعی نظامی در دولت مستعفی یمن، این نظامیان به منظور تأمین امنیت خطوط پشت جبهه عملیات خود را متوقف کرده‌اند.

وب‌سایت متعابات به نقل از منبعی محلی گزارش داد که جنگنده‌های ائتلاف عربستان سعودی دیروز (سه‌شنبه) حملات گسترده‌ای به مزارع افراد غیر نظامی در شهرستان‌های زبید، الدریهمی انجام داده‌اند که خسارت‌های زیادی به بار آورده است.

بر اساس این گزارش، همزمان با حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز، نظامیان وابسته به این این ائتلاف با مشارکت نظامیان اجاره‌ای سودانی و نظامیان تحت امر طارق صالح در نزدیکی الحسینیه و زبید با نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی یمن درگیر شده‌اند.

بنا بر گزارش مرکز اطلاع رسانی «الاعلام الحربی»، نیروهای ارتش و کمیته‌‌های مردمی یمن در درگیری‌های دیروز خود موفق شدند غنایم متنوعی از نیروهای متجاوز و مزدور به دست آورند.

در همین راستا، یگان پهپادی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با استفاده از پهپادهای خود مواضع اتاق عملیات و پدافند هوایی نظامیان الحدیده هدف قرار داد (جزئیات بیشتر).

ائتلاف متجاوز سعودی و اماراتی با عملیات اخیر خود در جنوب استان الحددیه قصد دارد تنها کانال ارتباطی مناطق تحت کنترل ارتش و کمیته‌های مردمی یمن با بیرون که همان بندر الحدیده است، به اشغال خود درآوردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها