کویت با تصویب پیش‌نویس بیانیه مد نظر آمریکا درباره غزه در شورای امنیت، مخالفت کرد

کویت با تصویب پیش‌نویس بیانیه مد نظر آمریکا درباره غزه در شورای امنیت، مخالفت کرد
چهارشنبه 9 خرداد 1397 - 22:59

دولت کویت با صدور پیش نویس طرح آمریکا که در آن گروه‌های فلسطینی را مسئول حوادث غزه و سرزمین‌های اشغالی خوانده شده‌اند، مخالفت کرد.

العالم - کویت 

قرار است شورای امنیت سازمان ملل متحد چهارشنبه ساعت ۲۳:۳۰ به وقت تهران، به درخواست نماینده آمریکا تشکیل جلسه دهد.

تنها یک ساعت به برگزاری این جلسه باقی نمانده که رسانه‌ها از مخالفت کویت با پیش نویس بیانیه شدیدالحنی خبر می‌دهند که از سوی آمریکا بین اعضا توزیع شده بود.

کویت که یکی از ده عضو غیردائم شورای امنیت است و به صورت غیررسمی کشورهای عربی را در این مرجع نمایندگی می‌کند، در ایمیلی به هیئت آمریکایی اعلام کرده که با این پیش‌نویس مخالفت کرده تا امکان بررسی پیش‌نویس قطعنامه‌ای فراهم شود که کویت در ارتباط با اوضاع غزه آماده کرده است.

در این ایمیل که به رویت خبرنگار خبرگزاری فرانسه رسیده، آمده است: «ما نمی‌توانیم با متنی که هیئت شما ارائه کرده، موافقت کنیم، به خصوص اینکه در حال بررسی تدوین قطعنامه‌ای هستیم که با مسئله محافظت از غیرنظامیان در اراضی اشغالی فلسطین و نوار غزه سر و کار دارد.»

دیروز سه‌شنبه «نیکی هیلی»، نماینده دایم آمریکا در شورای امنیت که پیشتر نیز از رژیم صهیونیستی جانب‌داری کرده بود، بعد از تشدید اوضاع در سرزمین‌های اشغالی و نوار غزه خواستار تشکیل جلسه برای محکوم کردن آنچه اقدامات خرابکارانه گروه‌های مقاومت فلسطین می‌خواند، شد.

گروه‌های مقاومت فلسطین از جمله جنبش حماس و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در پاسخ به حملات رژیم صهیونیستی و هدف قرار دادن برخی از مواضع متعلق به این گروه‌ها شهرک‌های صهیونیست‌نشین در امتداد نوار غزه را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند.

رژیم تل‌آویو نیز از آسمان و زمین به مواضع حماس و جهاد اسلامی چندین نوبت حمله کرد که منجر به تشدید اوضاع امنیتی در سرزمین‌های اشغالی شد و کابینه این رژیم را مجبور به تشکیل جلسه فوری برای بررسی اوضاع کرد.

آمریکا دیروز پیش نویس طرح خود را که در آن گروه‌های فلسطینی را مسئول تشدید اوضاع در غزه و سرزمین‌های اشغالی می‌داند و خواستار محکوم کردن اقدامات‌ آن‌هاست، در بین اعضای شورای شورای امنیت منتشر کرد و قرار است در جلسه امشب، این شورا گزارش «نیکولای ملادینوف»، فرستاده سازمان ملل را استماع کرده و آن را بررسی کند.

گردان‌های «عزالدین قسام» و «سرایای القدس»، شاخه‌های نظامی حماس و جهاد اسلامی در آخرین ساعات پایانی دیروز در بیانیه‌یا مشترک ضمن بر عهده گرفتن مسئولیت اوضاع غزه، بر ضرورت پاسخ گویی به حملات رژیم اشغالگر قدس تأکید کردند.

فارس

پربیننده ترین خبرها