گفت‌وگوی موگرینی و وزیر خارجه ژاپن درباره حفظ روابط تجاری با ایران

گفت‌وگوی موگرینی و وزیر خارجه ژاپن درباره حفظ روابط تجاری با ایران
پنج‌شنبه 10 خرداد 1397 - 21:59

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت‌وگو با وزیر خارجه ژاپن، وی را در جریان اقدامات این اتحادیه برای حفظ روابط تجاری و اقتصادی با ایران قرار داد.

العالم ـ اروپا

«فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا روز پنج‌شنبه با «تورو کانو» وزیر خارجه ژاپن تلفنی صحبت کرد.

بنا بر اعلام دفتر اقدام خارجی اتحادیه اروپا، این تماس بر «اولویت‌های عمده سیاست خارجی طرفین» از جمله توافق هسته‌ای با ایران و وضعیت شبه‌جزیره کره متمرکز بوده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا آمده است که هر دو طرف «بر لزوم حفظ برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، که برای امنیت منطقه و فراتر از آن ضروری است، تأکید کردند. نماینده عالی [موگرینی] تأکید کرد که تا زمانی که ایران، همانطور که در یازده گزارش متوالی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تایید شده، به اجرای تعهداتش ذیل این توافق ادامه دهد، اتحادیه اروپا به ادامه اجرای کامل و موثر توافق هسته‌ای متعد خواهد بود.»

این بیانیه می‌افزاید: «نماینده عالی، وزیر خارجه را در جریان اقداماتی قرار داد، که اتحادیه اروپا برای اطمینان از تداوم روابط اقتصادی با ایران، پس از تصمیم ایالات متحده برای احیای تحریم‌های مرتبط با هسته‌ای پس از خروج از برجام، در حال اجرا دارد.»

طرفین همچنین درباره وضعیت شبه جزیره کره هم صحبت و تأکید کرده‌اند که این شبه جزیره باید به سمت عاری شدن از تسلیحات اتمی حرکت کند.

به گزارش فارس، اتحادیه اروپا و ژاپن از شرکای عمده تجاری ایران به خصوص در زمینه انرژی هستند و بازگشت تحریم‌های یکجانبه آمریکا فعالیت‌های تجاری آن‌ها در ایران را تحت تأثیر مستقیم قرار می‌دهد. 

پربیننده ترین خبرها