پیشنهاد آتش‌بس طولانی مدت به حماس در نشست امنیتی قاهره

پیشنهاد آتش‌بس طولانی مدت به حماس در نشست امنیتی قاهره
جمعه 11 خرداد 1397 - 18:28

برخی منابع آگاه گزارش دادند که در راستای اعمال فشار کشورهای عربی بر مقاومت فلسطین به منظور مهار اوضاع غزه، نشستی امنیتی قاهره با هدف ارائه پیشنهاد آتش‌بس طولانی مدت به حماس برگزار شد.

العالم- مصر 

برخی منابع آگاه گزارش دادند که در نشست چهارجانبه امنیتی روز پنج‌شنبه(دیروز) در قاهره درباره پیشنهاد به جنبش حماس برای آتش‌بس طولانی مدت با رژیم صهیونیستی بحث و گفت‌وگو شد.

روزنامه الکترونیکی «رأی‌الیوم» به نقل از این منابع گزارش داد که مدیران دستگاه‌های اطلاعاتی عرب که در قاهره نشستی را برگزار کردند، تلاش دارند حماس را به طرح آتش‌بس طولانی مدت با رژیم صهیونیستی متقاعد کنند.

بر اساس این گزارش، نشست مذکور سریعا با هدف مهار اوضاع امنیتی نوار غزه به خصوص به دنبال حوادث اخیر برگزار شد.

رأی‌الیوم به نقل از یک منبع حماس بدون ذکر نام وی نوشت که طرف امنیتی عربی از سوی طرف اسرائیلی سخن گفته و به نظر می‌رسد که حماس نیز با ارائه تضمین‌هایی در خصوص عدم تشدید اوضاع به منظور برقراری آتش‌بس طولانی مدت موافقت کند.

این نشست پس از حوادث اخیر در مرز نوار غزه و شهادت دستکم ۱۲۳ فلسطینی به دنبال انتقال سفارت آمریکا به قدس اشغالی، برگزار شد.

رسانه‌های مصر گزارش دادند که روز پنج‌شنبه(دیروز) «سامح شکری» وزیر خارجه مصر به همراه سرلشگر «عباس کامل» رئیس دستگاه اطلاعات مصر نشستی را با «أیمن الصفدی» وزیر خارجه اردن و «عدنان الجندی» رئیس دستگاه اطلاعات این کشور برگزار کرد.

پربیننده ترین خبرها