انتقاد شدید انگلیس از جنگ تجاری ترامپ و اروپا

انتقاد شدید انگلیس از جنگ تجاری ترامپ و اروپا
جمعه 11 خرداد 1397 - 23:13

نخست‌وزیر انگلیس هم به جمع منتقدین تصمیم ترامپ برای افزایش تعرفه واردات فولاد و آلومینیوم از اروپا پیوست ابراز امیدواری کرد که قاره سبز بتواند «معافیت» بگیرد.

العالم _ اروپا

در ادامه واکنش‌ها به اعلان جنگ تجاری «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به اروپا، «ترزا مِی» نخست‌وزیر انگلیس هم از تصمیم طرف آمریکایی به شدت انتقاد کرد.

از ساعت آغازین امروز جمعه، آمریکا در اقدامی یکجانبه، تعرفه گمرکی واردات آلومینیوم و فولاد از اتحادیه اروپا، کانادا و مکزیک را به ترتیب 10 و 25 درصد اعلام کرد؛ افزایشی یکباره که صدای اعتراض متحدان فراآتلانتیک آمریکایی‌ها را هم درآورد.

آنطور که اسکای‌نیوز گزارش داده، ترزا می در واکنش به این تصمیم آمریکایی‌ها گفته که انتظار انگلیس و اتحادیه اروپا، گرفتن معافیت دائمی از این افزایش تعرفه است. نخست‌وزیر انگلیس همچنین تصمیم ترامپ را «غیرقابل‌توجیه» خوانده و گفته که آن را «عمیقاً ناامیدکننده» می‌داند.

این اولین بار نیست که بحث معافیت از قواعد تجاری آمریکا در روزهای اخیر مطرح می‌شود؛ پس از خروج آمریکا از برجام در 18 اردیبهشت، شرکت نفتی توتال که در پسابرجام توافقات متعددی با ایران منعقد کرده بود، گفت که اگر «معافیت موردی از تحریم‌های آمریکا» را نداشته باشد، مجبور است صنعت نفت و گاز ایران را ترک کند.

پیش از این هم مقاماتی از اروپا و آمریکای شمالی به این تصمیم ترامپ واکنش نشان داده بودند.

«امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور فرانسه امروز صبح با ترامپ تماس گرفته و ضمن انتقاد شدید از تصمیم تعرفه‌ای وی، این اقدام آمریکا را «غیرقانونی» خوانده و از تدارک پاسخی تلافی‌جویانه «به شیوه قاطع و مناسب» خبر داده بود.

«جاستین ترودو» نخست‌وزیر کانادا هم از تصمیم ترامپ انتقاد کرده و گفته که واشنگتن باید منتظر اقدامات تلافی‌جویانه همسایه شمالی خود باشد.

پربیننده ترین خبرها