پیام لاریجانی به کنگره جهانی زرتشتیان/ گفت وگوی ادیان الهی زمینه ساز صلح جهانی

پیام لاریجانی به کنگره جهانی زرتشتیان/ گفت وگوی ادیان الهی زمینه ساز صلح جهانی
شنبه 12 خرداد 1397 - 13:32

رییس مجلس شورای اسلامی در پیامی به یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان، گفت وگوی پیروان ادیان الهی را زمینه ساز صلح و ثبات جهانی و گسترش آرامش و اخلاق عنوان کرد.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

علی لاریجانی در این پیام نوشته، برگزاری یازدهمین کنگره جهانی زرتشتیان فرصت مغتنم و شایسته ای در جهت تبیین و بازخوانی آرمان های این دین توحیدی یعنی اندیشه نیک، گفتار نیک و کردارنیک به شناخت و معرفت درباره این اصول مترقی حیات بشر و حس کمال جویی و معنویت است.
رییس مجلس شورای اسلامی در بخشی از این پیام تصریح کرده، ایرانیان یکتاپرست از دیرباز با آزاد اندیشی، عقلانیت و با وجدانی پاک به دنبال حق و آرمان های نیک بودند و در گسترش آن به درستی کوشیده اند. گفتگوی پیروان ادیان الهی با نگاه انسانی و آموزه های بر آمده از دین در شناخت معرفت و گسترش آرامش و اخلاق همواره شایسته تقدیر است.
لاریجانی گفته، این گفتگوها می تواند زمینه سازندگی پیوند خورده با صلح و ثبات جهانی بدون تنش و با نگاهی توام با اعتدال و برابری باشد که هدف ادیان الهی نیز بر همین مدار است.
وی ابراز امیدواری کرده که این چنین جلسات بحث و گفتگو به خوبی تداوم یابد و با توفیق روز افزون و دستاوردهای ارزشمند برای رستگاری و پیشرفت نسل های آینده همراه باشد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها