گروه های فلسطینی از توافق با دولت سوریه بر سر اردوگاه یرموک خبر دادند

گروه های فلسطینی از توافق با دولت سوریه بر سر اردوگاه یرموک خبر دادند
يکشنبه 13 خرداد 1397 - 14:27

رهبران گروه های فلسطینی در دمشق علاقه مندی دولت سوریه را در خصوص تغییر ندادن وضعیت ساختاری و سازمانی اردوگاه آوارگان فلسطینی یرموک و همچنین تمایل دولت سوریه به بازگرداندن این اردوگاه به ساکنانش به عنوان سمبلی برای حق بازگشت و مقاومت تائید کردند.

العالم- سوریه

رهبران و نمایندگان گروه های فلسطینی در دمشق روز شنبه در مقر شورای ملی فلسطین در پایتخت سوریه با حضور محمود الخالدی سفیر فلسطین در این کشور، شماری از دبیران کل گروه های فلسطینی و علی مصطفی مدیر کمیته عمومی رسیدگی به وضعیت و امور آوارگان فلسطینی و عرب تشکیل نشست دادند و در آن  تحولات اوضاع در یرموک و دیگر اردوگاه های آوارگان فلسطینی در سوریه را بررسی کردند.

شرکت کنندگان در نشست دمشق در بیانیه ای اعلام کردند با طرف های ذیربط توافق هایی مبنی بر آواربرداری در اردوگاه یرموک به منظور آماده کردن آن برای بازگشت ساکنانش در زودترین زمان ممکن بر اساس طرح و برنامه ای که کمیته عمومی آوارگان فلسطین تهیه و دولت سوریه با آن موافقت کرده است ( توافق هایی )  حاصل شده است. کمیته عالی پیگیری گروه های فلسطینی نیز این طرح ارائه شده را امضا کردند.

قرار شد گروه های فلسطینی خیلی زود و با هماهنگی طرف های ذیربط به دفاتر کاری خود در اردوگاه یرموک بازگردند تا فضایی امن و اطمینان بخش در آن به منظور بازگشت اعضا فراهم شود.

همچنین مقرر شد صندوقی برای کمک به بازسازی اردوگاه یرموک از طریق هماهنگی با طرف های ذیربط در دولت سوریه تشکیل شود. اعضای هیئت امنای این صندوق را شماری از بازرگانان و شخصیت های فلسطینی تشکیل می دهند.

پربیننده ترین خبرها