كارشناس سياسي لبناني، خبر داد:

ارتباط المستقبل لبنان با افراد مسلح در سوریه

ارتباط  المستقبل لبنان با افراد مسلح در سوریه
جمعه 27 مرداد 1391 - 05:31

جريان المستقبل لبنان با گروه هاي مسلح فعال در سوريه از جمله گروه موسوم به ارتش آزاد و حاميان عربي و منطقه اي اين گروه ها با هدف به دست گرفتن دوباره قدرت در لبنان ارتباط دارد.

«سرکیس ابوزید» در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی العالم از بیروت تاکید کرد: ربودن زائران لبنانی در سوریه در چارچوب توطئه‌ای صورت گرفته است که هدف از آن ایجاد آشوب در منطقه و ضربه زدن به مقاومت است.

وی گفت: برخی طرف‌ها برای از بین بردن مقاومت تلاش می‌کنندتا در بعضی کشورهای عربی مثل عراق، لبنان، سوریه و احتمالاً اردن آشوب ایجاد کنند.

کار‌شناس سیاسی لبنانی افزود: برخی طرف‌ها در لبنان زمانی شعار حاکمیت و استقلال کشور را سرمی دادند، اما ناگهان به حامیان گروه‌های مسلح فعال در سوریه تبدیل شدند.

وی افزود: جریان مخالف دولت در لبنان (چهارده مارس)  تصور می‌کند که با حمایت مالی و تسلیحاتی از گروه‌های مسلح سوریه و پناه دادن به آن‌ها می‌تواند موقعیت خود را در لبنان بهبود ببخشد و دوباره قدرت را به دست گیرد.
ابوزید، با تاکید بر اینکه مردم لبنان برخی طرف‌های لبنانی و منطقه‌ای را مسئول تحولات سوریه، از جمله ربوده شدن شهروندان عادی می‌دانند، گفت: دولت لبنان درباره اتباع ربوده شده‌اش در سوریه به وظایف خود عمل نمی‌کند.

وی تاکید کرد: جریان المستقبل در لبنان با ترکیه ،  کشورهای عربی دخیل در بحران سوریه و گروه‌های مسلحی مانند گروه موسوم به«ارتش آزاد» و دیگر گروه‌ها در ارتباط است و باید برای آزادی گروگان‌های لبنانی تلاش کند.

۱۶-۱۸: ۴۴








 

 

 

 

 



پربیننده ترین خبرها