روز قدس در لبنان، فلسطین، مصر و تونس

روز قدس در لبنان، فلسطین، مصر و تونس
جمعه 27 مرداد 1391 - 06:11

با فرا رسيدن روز جهاني قدس، گروه‌هاي فلسطيني بر ضرورت پايبندي به آرمان‌هاي فلسطين تاکيد و احزاب و گروها در کشورهاي مختلف نيز براي حمايت از فلسطيني‌ها اعلام آمادگي کردند.

 به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، به مناسبت روزجهانی قدس، رؤسای گروه‌های فلسطینی در نوارغزه اعلام کردند که ملت فلسطین در هر شرایط و اوضاعی به حقوق و آرمان‌های خود و گزینه مقاومت پایبند است.

 حزب الله لبنان نیز به مناسبت روز جهانی قدس راهپیمائی را در مرزهای این کشور با فلسطین اشغالی برگزار کرد. شرکت کنندگان در این راهپیمائی پرچم فلسطین و لبنان را حمل کردند.

اهمیت این راهپیمایی این بود که در مرزهای فلسطین اشغالی برگزار شد و خودروهای گشت ارتش رژیم صهیونیستی نیز در حال گشت زنی بودند.

 

از سوی دیگر، جبهه نجات مسجد الاقصی در مصر نیز از همه گروه‌های سیاسی و مذهبی خواست  به مناسب روز جهانی قدس در تظاهرات میلیونی میدان التحریر شرکت کنند.

محمود غریب سخنگوی جبهه نجات مسجد الاقصی گفت: بسیاری از گروه‌های سیاسی آمادگی خود را برای مشارکت در تظاهرات میلیونی میدان التحریر اعلام کرده‌اند.

غریب گفت: این تظاهرات برای مخالفت با اقدامات غیرانسانی و غیرقانونی رژیم صهیونیستی در فلسطین اشغالی و ترغیب امت اسلامی به مبارزه با این رژیم برگزار خواهد شد.

همچنین، شماری از گروه‌های سیاسی تونس از جمله «مرکز ملی حمایت از مقاومت و مبارزه با عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی» تجمع‌ها و مراسم‌هایی برای اعلام همبستگی با قدس و ملت فلسطین برگزار کردند.

 

 

 

 





کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها