درخواست رئیس اتحادیه فوتبال فلسطین برای آتش زدن پیراهن مسی

درخواست رئیس اتحادیه فوتبال فلسطین برای آتش زدن پیراهن مسی
دوشنبه 14 خرداد 1397 - 15:08

رئیس فدراسیون فوتبال فلسطین از هواداران خواست پیراهن و عکس‌های فوق‌ستاره تیم ملی آرژانتین را به آتش بکشند.

العالم _ فلسطین اشغالی

تیم ملی فوتبال آرژانتین در حالی قرار است 9 ژوئن (19 خرداد) درست چند روز پیش از شروع جام جهانی 2018 در دیداری دوستانه در سرزمین‌های اشغالی به مصاف تیم رژیم صهیونیستی برود که فعالان حقوق بشر و گروه‌های ضداسرائیلی از ماه‌های پیش در تلاش بوده‌اند تا با راه‌اندزی کمپین‌های مختلف، برگزاری این بازی لغو شود.

جبرئیل رجوب، رئیس اتحادیه فوتبال فلسطین هفته گذشته نامه‌ای به کلودیو تاپیا، رئیس اتحادیه فوتبال آرژانتین فرستاده و تأکید کرده که رژیم صهیونیستی قصد دارد از این بازی به عنوان ابزاری سیاسی استفاده کند.در بخشی از نامه وی آمده است: «اسرائیل یک بازی عادی را به ابزاری سیاسی تبدیل کرده است. همانطور که در رسانه‌های آرژانتینی هم به طور گسترده‌ای این بازی پوشش داده شده، این بازی به منظور جشن 70 سالگی اسرائیل است.»

روز گذشته اما رجوب کمپینی را علیه تیم ملی فوتبال آرژانتین و به خصوص لیونل مسی به راه انداخت و از میلیون‌ها هوادار از کشورهای اسلامی و عربی در قاره آسیا و آفریقا خواست به این کمپین ملحق شوند.

رئیس اتحادیه فوتبال فلسطین پس از ترک دفتر نماینده آرژانتین در شهر رام‌الله واقع در کرانه باختری به خبرنگاران گفت: «مسی نمادی بزرگ به شمار می‌رود، از این‌رو ما شخصاً او را هدف قرار خواهیم داد و از همه می‌خواهیم تا تصاویر و پیراهن‌های او را به آتش بکشند و از طرفداری او دست بکشند. با این حال هنوز امیدواریم که مسی به سرزمین‌های اشغالی نیاید».

گروهی از جوانان فلسطینی هم در اعتراض به برگزاری این بازی دوستانه، مقابل دفتر آرژانتین در شهر رام‌الله اقدام به آتش زدن پرچم کشور آرژانتین کردند.

تسنیم

پربیننده ترین خبرها