سفیر فلسطین در تهران:

امام خمینی (ره) فلسطین را زنده نگه داشت

امام خمینی (ره) فلسطین را زنده نگه داشت
جمعه 27 مرداد 1391 - 09:45

سفير فلسطين در تهران تاكيد كرد که امام خميني (ره) با اعلام آخرين جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهاني قدس، مساله فلسطين را كه در سطح جهاني در گمنامي كامل بود، زنده نگاه داشت.

«صلاح زواوی» ،روز جمعه در گفت‌و‌گو با شبکه خبری العالم، اظهار داشت: فلسطین پیش از انقلاب مبارک ایران و پس از پیروزی آن در قلب امام خمینی زنده بود.

سفیر فلسطین در تهران افزود: امام خمینی (ره) با انتخاب آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به عنوان روز جهانی قدس، اهمیت دیدگاه خود را ثابت کرد زیرا وی با قلب نورانی خود متوجه تهدیدها علیه این شهر بود و اهمیت مرکزیت قدس برای مساله فلسطین را به خوبی درک می‌کرد.

زواوی خاطرنشان کرد: امام راحل نسبت به خطراتی که قدس را تهدید می‌کرد، هشدار داده است. اکنون ما شاهد یهودی سازی کامل قدس و عملیات شهرک سازی گسترده هستیم. اشغالگران جسارت  و قدس را پایتخت ابدی خود اعلام می‌کنند. همچنین، آنها درصدد تخریب مسجد مبارک الاقصی هستند تا معبد ادعایی سلیمان را بر آوار آن بنا کند.

وی افزود: راهپیمایی‌های روز جهانی قدس تاکیدی بر هوشیاری مردم جهان در قبال مساله فلسطین بوده و خواهد بود و مظلومیت ملت فلسطین را برای همه مردم آزاده جهان آشکار خواهد کرد.

سفیر فلسطین اظهار داشت: ملت فلسطین باید بدون هیچ عذر و بهانه‌ای برای برقراری وحدت ملی تلاش کنند، زیرا اختلافات میان نوار غزه و کرانه باختری پذیرفتنی نیست.

صلاح زواوی تاکید کرد: یکپارچگی و وحدت مسلمانان می‌تواند راه حل ریشه‌ای مشکل فلسطین باشد. تلاش برای نزدیک کردن مسلمانان به یکدیگر مساله بسیار مهمی است زیرا دشمن اصلی اعراب و مسلمانان رژینم صهیونیستی است.

۱۷-۱۰: ۱۰



 



پربیننده ترین خبرها