پس از 20 روز از بازداشت توسط نیروهای امنیتی؛

وضعیت دو دختر جوان بحرینی همچنان نامعلوم است

وضعیت دو دختر جوان بحرینی همچنان نامعلوم است
سه شنبه 15 خرداد 1397 - 10:07

ابتسام الصائغ مدافع برجسته حقوق بشر بحرینی ها نسبت به ابهام دو دختر جوان از اهالی منطقه النویدارت که 20 روز پیش طی هجوم نیروهای امنیتی بحرین از منازلشان روبوده شده اند هشدار داده و خواستار آگاهی خانواده آنها از محل بازداشت و همچنین ملاقات با آنان شد.

العالم - بحرین 

الصائغ در این خصوص گفت: این دو دختر به نام های زکیه البربوری (19ساله) و فاطمه داود (28 ساله) در طی این مدت تنها دو تماس بسیار کوتاه با خانواده اشان داشته اند. از اولین تماس آنها فهمیده شده که در مرکز تحقیقات جنایی بسیار بدنام بحرین بسر می برند و در دومین تماس اجازه اینکه علت بازداشتشان را بیان کنند داده نشده و از خانواده هایشان لباس درخواست کرده اند. اما حین تحویل دادن لباس های آنها به زندان زنان مدینه عیسی بحرین به خانواده های آنها گفته شده اسامی این دو دختر در این بازداشتگاه به ثبت نرسیده است و اطلاعی از آنان در دست نیست.

نیروهای امنیتی رژیم آل خلیفه در موج گسترده ای از هجوم به مناطق مسکونی و منازل مردم طی ماه گذشته اقدام به بازداشت و ربایش جمع کثیری از جوانان بحرینی از جمله این دو دختر جوان از منطقه النویدرات نمودند که موج گسترده ای اعتراضات مردمی و فعالان حقوقی و شخصیت های سیاسی بحرین را در پی داشته است.

ابراهیم سرحان از وکلای برجسته بحرین در واکنش به این جنایت در صفحه شخصی خود نوشت: 20 روز از جنایت بازداشت اجباری و مخفی بودن زکیه البربوری و فاطمه داود بحرین می گذرد و نه دبیرخانه رسیدگی به شکایات و نه واحد تحقیقات ویژه و نه موسسه ملی حقوق بشر بحرین و نه دادستانی عمومی واکنشی نشان داده اند، اتاق های مرگ (بازجویی بحرین) با اوامر بلند پایه ها اداره می شوند که سکوت جهانی را با چند دلار خریده اند.

خانواده این دو دختر خاطرنشان کرده اند که درخواست شکایت خود را به هیات رسیدگی به شکایات تحویل داده اند اما این شکایت بی نتیجه بوده است. چنانکه هم مرکز تحقیقات جنایی حضورشان را نفی می کند و هم دادستانی عمومی عدم وجود نام این دختر را در لیست اسامی اعلام نموده است.

گفتنی است؛ وکلای این دو خانم نیز نتوانسته اند در خصوص وضعیت آنان اطلاعاتی کسب کنند و با هر بار مراجعه به دفاتر تحقیق و بازجویی و یا بازداشتگاه های بحرین تنها پاسخی که شنیده اند این بوده است که اسامی این دو نفر ثبت نشده است و این موضوع بر شدت نگرانی خانواده ها افزوده و باعث تشدید نگرانی ها در خصوص حیات آنان و بدرفتاری با آنان در تحقیق و بازجویی و یا بازداشتگاه شده است.

هم اکنون 11 بانوی بحرینی در زندانهای بحرین زندانی سیاسی اند که همگی مورد شکنجه روحی و جسمی، بدرفتاری و عدم برخورداری از حقوق قانونی اشان قرار گرفته اند.

 

پربیننده ترین خبرها