دیدار سفیر آمریکا در آلمان با نتانیاهو

دیدار سفیر آمریکا در آلمان با نتانیاهو
سه شنبه 15 خرداد 1397 - 10:59

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در جریان سفر به آلمان، با سفیر آمریکا در این کشور دیدار کوتاهی داشت. وی از این مقام آمریکایی به عنوان یکی از هواداران مهم تل‌آویو یاد کرد.

العالم رژیم صهیونیستی

 «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در پایان سفر به آلمان پس از دیدار با «آنگلا مرکل» صدراعظم این کشور، با «ریچارد گرنل» سفیر آمریکا در آلمان دیدار کوتاهی داشت.

بنا بر گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، گرنل که دارای گرایش‌های راست‌گرایانه و از نزدیکان «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکاست، پیش از سفر نتانیاهو به فرانسه با وی دیدار کرد.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی درباره دیدارش با گرنل گفت: «این دیدار به ابتکار آنها صورت گرفت. ما تصور می‌کردیم که این دیدار در فرودگاه، برای نشان‌دادن حسن‌ نیت باشد. او یکی از هواداران مهم اسرائیل است اما چون دیر شده است، دیدار چیزی بیشتر از دست دادن نبود».

آلمان از آمریکا خواسته است تا درباره صحبت‌های اخیر گرنل توضیح دهد. وی در گفت‌وگو با یک پایگاه اینترنتی که دارای گرایش‌های راست‌گرایانه است گفته بود که می خواهد محافظه‌کاران را در اروپا تقویت کند.

«هایکو ماس» وزیر خارجه آلمان هم اعلام کرده است که این موضوع را روز چهارشنبه با گرنل مطرح خواهد کرد.

نتانیاهو از آلمان راهی فرانسه شده است و امروز سه‌شنبه، برنامه دیدار با «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور را در دستور کار دارد.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها