توصیه پوتین به آمریکا در باره کره شمالی

توصیه پوتین به آمریکا در باره کره شمالی
سه شنبه 15 خرداد 1397 - 16:02

رئیس جمهوری روسیه با بیان اینکه رهبر کره شمالی اقدامات عملی انجام داده و از آزمایش موشک های بالستیک و آزمایش هسته ای صرف نظر می کند، اعلام کرده که آمریکا هم باید اقدامات متقابل داشته باشد و گام های عملی بردارد بنابر این رزمایش نظامی آمریکا درنزدیکی کره شمالی غیر سازنده است.

العالم ـ اروپا

ولادیمیر پوتین در مصاحبه با شبکه تلویزیونی اتریشی او.ار.اف که در پایگاه اینترنتی کاخ کرملین منتشر شده، خاطرنشان کرده، رهبر کره شمالی حسن نیت خود را با اقدامات عملی اثبات کرده و آمریکا نیز باید دست به اقدام متقابل بزند و به وعده های خود عمل کند.
رئیس جمهوری روسیه گفته، بنابراین ادامه تحرکات نظامی و رزمایش های نظامی آمریکا در نزدیکی کره شمالی را غیرسازنده می دانم، بسیار امیدوارم که وضعیت در مسیر مثبت پیش برود. 
وی اظهار داشته، ما نیز به نوبه خود آماده بکار گرفتن تلاش های لازم هستیم، با رهبری کره شمالی دائم در تماس بودیم و طرح های سه جانبه با کره شمالی و کره جنوبی را پیشنهاد کرده ایم.
پوتین در مورد احتمال وقوع جنگ هسته ای در شبه جزیره کره گفته است: حتی در این مورد نمی خواهم فکر کنم و تصور اینکه جنگ هسته ای رخ می دهد هولناک است.
وی با بیان اینکه روسیه علاقه مند به وقوع جنگ هسته ای در شبه جزیره کره نیست، اظهار کرده، کره شمالی همسایه ما است، لازم به ذکر است که یکی از میدان های هسته ای این کشور به تازگی نابود شد که در 190 کیلومتری مرز روسیه قرار داشت. 
رئیس جمهوری روسیه با تاکید بر اهمیت رفع تنش ها در منطقه شبه جزیره کره خاطرنشان کرده، در این رابطه امیدهای زیادی را به دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی بسته ایم زیرا ادعاهای متقابل دو کشور از یکدیگر می تواند پیامدهای زیادی داشته باشد. 
وی گفته، این مسیر را راه واقعی به سوی عاری شدن شبه جزیره کره از سلاح هسته ای می دانم و باید این مسیر دوجانبه باشد. 
به گزارش ایرنا، سران آمریکا و کره شمالی قرار است 12 ژوئن برابر با 22 خرداد در سنگاپور ملاقات کنند.
آمریکا هر ساله با کره جنوبی و ژاپن رزمایش مشترک برگزار می کند و کره شمالی این اقدامات را علیه امنیت خود می داند.

پربیننده ترین خبرها