معاون دبیرکل «الوفاق»:

«اعلامیه بحرین» نقطه آغاز راه‌حل سیاسی است

«اعلامیه بحرین» نقطه آغاز راه‌حل سیاسی است
سه شنبه 15 خرداد 1397 - 17:22

معاون دبیرکل جمعیت ملی-اسلامی «الوفاق» به عنوان بزرگ‌ترین جمعیت مخالف رژیم بحرین طرح ابتکاری این جمعیت برای حل سیاسی بحران در این کشور را نقطه آغازی برای طرح‌های بعدی برشمرد.

العالم - بحرین

 «حسین الدیهی» معاون دبیرکل جمعیت الوفاق تأکید کرد که اتکا به «اعلامیه بحرین» برای ارائه طرح‌های آینده به گسترش دایره همسویی با این طرح بستگی دارد.

الدیهی در مصاحبه با روزنامه الأخبار در پاسخ به این سوال که با وجود گذشت چهار سال از بازداشت شیخ «علی سلمان» دبیرکل جمعیت الوفاق آیا این جمعیت همچنان پابرجاست؟ اظهار داشت که الوفاق به عنوان یک اندیشه و طرح ملی قوی‌تر از قبل است و رژیم تا به الان حتی نتوانسته خودش را برای تعطیلی الوفاق قانع کند زیرا الوفاق همچنان به ایفای نقش سیاسی، میدانی و دیپلماتیک ادامه می‌دهد.

وی اظهار داشت که «اعلامیه بحرین» ناشی از ایمان به ضرورت اقدام برای نجات کشور از بحران اقتصادی، اجتماعی و سیاسی است و این طرح مجموعه‌ای از ارزش‌ها، اصول عالی و منافع مشترک و خلاصه از اندیشه انسانی برای ساختن نظام سیاسی پایدار است.

الدیهی تصریح کرد که «اعلامیه بحرین» به منزله زیرساخت و قاعده اصلی که می‌توان بر آن اتکا کرد زیرا شامل مجموعه اصول سازماندهی شده و حاکم بر نظام سیاسی پایدار همانند تکثرگرایی، شراکت سیاسی، حاکمیت مردم و دیگر معیارهای بین‌المللی است.

معاون دبیرکل الوفاق در خصوص تفاوت اعلامیه بحرین با «سند منامه» گفت که سند منامه حاوی خواسته‌های معارضان است که البته خواسته‌های عادلانه، به حق و طبیعی است اما «اعلامیه بحرین» به خواسته‌های معارضان و جزئیات نپرداخته بلکه هدف از آن تعیین ارکان مشخص و اصول کلی و اساسای و انسانی برای اتکا به آن در هر گفت‌وگوی است، اعلامیه بحرین تلاشی برای بازگشت به اصول اساسی و اصیل برای ساختن ارکان یک نظام دموکراتیک، عادلانه و متوازن است.

وی افزود که ما پس از اعلامیه بحرین، گام‌های بعدی برای تکمیل روند سیاسی خواهیم برداشت که البته این امر نیاز به پختگی اندیشه راه‌حل سیاسی و همسویی با اعلامیه بحرین دارد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها