اتریش: کل اروپا به گاز روسیه نیازمند است

اتریش: کل اروپا به گاز روسیه نیازمند است
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 00:30

رئیس جمهور اتریش گفت؛ واقعیت آن است که نه تنها اتریش بلکه کل اتحادیه اروپا تا به امروز محتاج گاز مایع ارزان قیمت روسیه بوده است.

 

العالم - اروپا

به گزارش بخش تصویری خبرگزاری رویترز، الکساندر فان دِربِلِن، رئیس جمهور اتریش امروز در نشست پرسش و پاسخ با خبرنگاران در کنفرانس خبری مشترک با ولادیمیر پوتین، همتای روسی اش در وین اتریش اظهار داشت: ظرفیت بسیار بزرگی برای گفتگو (با روسیه) وجود دارد. روسیه، بازار بسیار بزرگی با بیش از صد و چهل میلیون نفر جمعیت است. در نگاه میان مدت، قیمت جهانی نفت و به بیانی بهتر بهای تامین انرژی با افزایش مواجه می شود اما به ویژه بعد از این افت و خیزهای بهای انرژی، مبادلات تجاری از جمله در زمینه سرمایه گذاری مستقیم ظرف یکی دو سال گذشته دوباره از سرگرفته شده است و ما شاهد نرخ رشد اقتصادی فزاینده در میان دو کشور هستیم و به همین خاطر من به انجام سرمایه گذاری های مستقیم (میان دو کشور) امیدوارم.

رئیس جمهور اتریش در پاسخ به سئوالی دیگر گفت: واقعیت آن است که نه تنها اتریش بلکه کل اتحادیه اروپا به ویژه به گاز روسیه؛ آن هم از زمان اتحاد جماهیر شوروی تاکنون نیاز داشته است و ما از منظر اقتصادی، بهترین تجارب را در این مدت اندوخته ایم. با این حال سرزنش و ملامت برخی سیاستمداران آمریکایی در خصوص وابستگی اتحادیه اروپا به تحویل انرژی از ناحیه روسیه، بسیار زیاد شده است اما نباید این مساله را نادیده انگاریم که گاز مایع آمریکا تا آنجا که من می دانم دستکم دو تا سه برابر گرانتر از گاز مایع روسیه است. تحت چنین شرایطی باید مقرون به صرفه بودن مدنظر قرار گیرد و در این میان روشن است که تامین گاز روسیه از گاز آمریکا مقرون به صرفه تر است. تحت این شرایط معتقدم که همکاری آتی میان شرکت گازپروم روسیه و شرکت او.ام.فِ اتریش، مبنای همکاری بسیار خوبی را تشکیل می دهد.

الکساندر فان دربلن، رئیس جمهور اتریش ادامه داد: لازم به افزودن نیست که قابل اعتماد بودن در سیاست همواره مورد توجه است. بنابراین، من هیچ مشکل خاصی در مورد آنچه که به تامین انرژی گاز از روسیه مربوط می شود، نمی بینم و ما همواره شاهد ارزیابی های صحیح از بیانات و مواضع (روس ها) در این زمینه بوده ایم. این یعنی آنکه تجارت ما با روسیه، عادی و اصطلاحا نرمال است و من یک بحران اعتماد اساسی به روسیه را شاهد نیستم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها