حوثی: شایعۀ حضور ایران، بهانۀ کشتار مردم یمن است

حوثی: شایعۀ حضور ایران، بهانۀ کشتار مردم یمن است
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 03:05

رئیس شورای عالی انقلاب یمن تاکید کرد؛ شایعاتی که در مورد حمایت ایران از انصار الله مطرح می شود توجیهی برای قتل عام و حمله به مردم یمن است.

العالم - یمن

محمد علی حوثی سه شنبه شب در گفتگوی اختصاصی با شبکه المیادین گفت: با وجود محاصره دریایی و هوایی و زمینی یمن ایران چگونه می تواند در تحولات نظامی مشارکت کند؟ هدف تمام شایعاتی که در مورد حمایت ایران از انصار الله مطرح می شود توجیه قتل عام و حمله به مردم یمن است.

وی در مورد تحولات قطر افزود: هیچ مانعی برای برقراری روابط خوب بین ما و قطر یا هر کشور دیگری وجود ندارد. ما محاصره قطر را  برداشتن گامی در جهت اشتباه می دانیم.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن افزود: از ورود تمام شبکه های تلویزیونی به منطقه ساحل غربی برای اطلاع از اوضاع میدانی استقبال می کنیم. بندر الحدیده یک بندر نظامی نیست و انبارهای سازمان ملل در این بندر وجود دارد. 

حوثی گفت: ما در جبهه ساحل غربی یمن با ناوهای جنگی آمریکا و اسرائیل در حال مبارزه هستیم. ما معتقدیم جنگنده های اسرائیلی در نبردهای ساحل غربی مشارکت دارند. ائتلاف متجاوز سعودی پیروزی های واقعی را در هیچ جبهه ای کسب نکرده است بلکه ما عقب نشینی خود را برخی از جبهه ها اعلام کرده ایم.

رئیس شورای عالی انقلاب یمن گفت: نمی توان به این شخص بی پروا و سبک سر (محمد بن سلمان ولیعهد سعودی) که در رأس حکومت سعودی قرار گرفته است اعتماد و اطمینان داشت.

وی گفت: آمریکا، انگلیس، عربستان و امارات مسئول ایجاد اوضاع دشوار معیشتی در یمن هستند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها