دخالت‌ سفیر آمریکا در امور آلمان "آزادی بیان" است!

دخالت‌ سفیر آمریکا در امور آلمان
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 05:34

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا مدعی شد، سخنان سفیر آمریکا در آلمان بر اساس آزادی بیان بوده است.

العالم - آمریکا

هدر نائورت در پاسخ به سوال خبرنگاری درباره اظهارات جنجالی "ریچارد گرنل" سفیر آمریکا در آلمان گفت: سفرا حق دارند که نظر خود را بیان کنند. آنها نمایندگان کاخ سفید هستند چه این دولت بر سر کار باشد و یا اینکه دولت دیگری بر سر کار باشد. ما به سخنان و نظرات آنها توجه می کنیم. گاهی اوقات افراد از نظرات برخی از افراد خوششان می آید و گاهی اوقات افراد از نظرات برخی دیگر خوششان نمی آید.

به گزارش رویترز، نائورت مدعی شد: حق آزادی بیان وجود دارد. من باید بر روی این موضوع تاکید کنم. بدون توجه به اینکه سفیر چه گفته است، می گویم که ما روابط بسیار قدرتمندانه ای با آلمان داریم.

وی ادامه داد: آقای سفیر نگفته است که ما از حزب خاصی حمایت می کنیم. او گفته که ما از دمکراسی حمایت می کنیم. ما از افرادی حمایت می کنیم که مردم آن کشورها برای رسیدن آنها به قدرت به آنها رای داده اند. او بر روی این موضوع تاکید کرده است که برخی از افراد و احزاب هم اکنون در اروپا خوب عمل می کنند.

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری که پرسید: "سفیر آمریکا در آلمان گفته است که شهرک ها در کرانه باختری غیرقانونی نیستند، آیا این نظر دولت آمریکا است؟" ادعا کرد: من سخنان سفیر را در این رابطه ندیده ام. من نمی توانم در این رابطه اظهار نظر کنم. رئیس جمهور درباره شهرک ها بارها صحبت کرده است. او اعلام کرده است که رشد نامحدود شهرک سازی نمی تواند به موضوع صلح کمک کند. او با دولت اسرائیل در این رابطه صحبت کرده است. ما از روز نخست درباره موضوع شهرک سازی شفاف بوده ایم.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها