تمجید «سعد الحریری» از ولیعهد سعودی

تمجید «سعد الحریری» از ولیعهد سعودی
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 12:07

نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان، علیرغم اینکه در سفر اخیر خود موفق به دیدار با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان نشد، در نشست شورای بازرگانی لبنان و عربستان به تعریف و تمجید از وی پرداخت.

العالم- لبنان 

«سعد الحریری» نخست‌وزیر مأمور به تشکیل کابینه لبنان اوضاع اقتصادی این کشور را با شورای بازرگانی لبنان و عربستان به ریاست «رؤوف ابوزکی» در بیروت بررسی کرد.

بر اساس گزارش روزنامه «الحیاة»، الحریری در این دیدار گفت: عمق روابط میان دو کشور و فضل و بخشش عربستان به رهبری ملک سلمان بن عبدالعزیز و محمد بن سلمان نسبت به لبنان، ما را ملزم می‌کند تمام تلاش خود برای ارتقای این روابط که دو ملت لبنان و عربستان شایسته آن هستند، انجام دهیم.

وی افزود: همه میزان حمایت شاهزاده محمد بن سلمان از شخص من را می‌دانند و در واقع وی نقشی محوری در حمایت از ثبات سیاسی، امنیتی، اجتماعی واقتصادی لبنان دارد.

این صحبت‌های الحریری در حالی شنیده می‌شود که روزنامه الاخبار هفته جاری در گزارشی اعلام کرد وی در سفر هفته گذشته به عربستان موفق به دیدار با بن سلمان نشده است.

الاخبار نوشت: الحریری از اینکه عربستان «نجیب میقاتی، عبدالرحیم مراد، فواد المخزومی و فیصل کرامی» را راضی کرده تا به نخست‌وزیری‌اش (نخست‌وزیری الحریری) رضایت بدهند بسیار قدردان ریاض است اما از اینکه هیچ کسی را نیافته که زمان جدیدی برای دیدارش با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان مشخص کند، شوکه و ناراحت شده است؛ «ولید البخاری» کاردار عربستان در لبنان پیش از الحریری به عربستان سفر کرده بود.

فارس

پربیننده ترین خبرها