شور عاشقی در حرم حضرت رقیه (س)

شور عاشقی در حرم حضرت رقیه (س)
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 12:17

حرم با صفای حضرت رقیه سلام الله علیها شب گذشته (سه شنبه) در شب دوم قدر پذیرای شمار زیادی از عاشقان خدا بود که برای عرض تسلیت و صفای دل خود به دور حرم با صفای سه ساله امام حسین (ع) حلقه زده بودند.

العالم- سوریه 

شمار زیادی از رزمندگان مدافع حرم دیشب خود را به حرم با صفای حضرت رقیه (س) رسانده بودند تا به خاندان اهل بیت (ع) بگویند که اگر در هزار و 400 هزار سال پیش نبودند و نتوانستند از حریم اهل بیت (ع) دفاع کنند، اما الان هستند و نمی گذارند دوباره خاندان عصمت و طهارت به اسیری کشیده شوند.
حرم حضرت رقیه(س) در شب دوم قدر دیدنی بود و انسان را به یاد هشت سال پیش که هنوز بحران سوریه شروع نشده و این حرم مملو از جمعیت عاشق بود، می انداخت؛ شیعیان سوری که جمعیت آنها هم زیاد بود نیز در حرم مطهر حضرت رقیه (س) آیین شب قدر را برپا کرده بودند و صدای الهی العفو آنها در کنار نوای دیگر شیعیان از جمله ایرانیان عاشق، صحنه زیبا و با شکوهی در حرم با صفای سه ساله امام حسین (ع) ایجاد کرده بود. 
شماری از مردم عادی نیز از ایران خود را به دمشق رسانده بودند تا شب قدر را در کنار سه ساله امام حسین (ع) باشند.
این مراسم دیدنی با برگزاری نماز جماعت و پس از آن با افطار در کنار حرم با صفای دردانه امام حسین (ع) آغاز شد و پس از افطار دعای جوشن کبیر تلاوت گردید؛ سخنران این آیین معنوی آیت الله سید ابوالفضل طباطبایی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه بود که زینت بخش این محفل شد.
آیت الله طباطبایی در سخنانی در این مجلس نورانی با بیان اینکه توبه واقعی انسان را محبوب خدا می کند، گفت: خدا عاشق بنده تواب است، توبه ای که فقط از زبان نیست، بلکه پس از آن با جبران همراه است.
وی با بیان اینکه خدای مهربان در شب قدر به دو گونه به انسان نگاه می کند، اظهار داشت: نگاه اول خدا در این شب نگاهی غم بار است، آنهم به خاطر شهادت مظلومانه امیرالمومنین علی (ع)، که چرا عده ای بی تقوا انسان وارسته ای را همچون علی (ع) به شهادت رساندند و حضور او را در دنیا تاب نیاوردند. 
نماینده مقام معظم رهبری در سوریه نگاه دوم خدا در شب قدر را نگاهی از روی سرور و شادمانی به انسان های مومن دانست و بیان داشت: شمار زیادی از انسان های مومن و عاشق خدا در این شب عزیز و بی نظیر به دور هم جمع می شوند و از مسیر گناه باز می گردند و از اعمال خود توبه می کنند، گناه را کنار می زنند و به سوی خدا باز می گردند.
وی شب قدر را ذخیره یکسال مومنین دانست و گفت: از قلب این شب کم نظیر معنویت الهی نصیب انسان های مومن می شود، چرا که شب قدر قلب ماه رمضان است و ماه رمضان نیز قلب یکسال می باشد.
آیت الله طباطبایی با تاکید بر این که خداوند بندگان توابش را بسیار دوست دارد، تصریح کرد: خداوند متعال از توبه بندگانش در شب قدر بسیار خشنود می شود و منتظر است تا بندگان گناه کار به سوی او بازگردند و از گناه صرفنظر کنند.
پس از سخنرانی نماینده مقام معظم رهبری در سوریه، آیین روضه خوانی و سینه زنی به نوای گرم حاج صادق آهنگران زینت بخش این محفل نورانی بود که در خاتمه با قرآن به سر گیری عاشقان الهی پایان یافت.

ایرنا 

 

پربیننده ترین خبرها