وزیر خارجه سنگاپور به کره شمالی می‌رود

وزیر خارجه سنگاپور به کره شمالی می‌رود
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 15:52

چند روز پیش از نشست سران کره شمالی و آمریکا که قرار است در سنگاپور برگزار شود، وزیر خارجه این کشور به پیونگ یانگ سفر می‌کند.

العالم - آسیا

سنگاپور خبر داد که «ویویان بالاکریشنان» وزیر خارجه این کشور روزهای هفتم و هشتم ژوئن در پیونگ یانگ پایتخت کره شمالی خواهد بود.

به نوشته الشرق الاوسط، چند روز قبل از دیدار «کیم جونگ اون» رهبر کره شمالی و «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا که قرار است در سنگاپور برگزار شود، وزیر خارجه سنگاپور به پیونگ یانگ سفر می‌کند. 

مقرر شده است، نشست کیم و ترامپ در جزیره «سنتوزا» در روز دوازدهم ژوئن در سنگاپور برگزار شود. سنگاپور پیش از این خبر داده بود در زمان برگزاری این نشست محدودیت‌هایی در پروازهای این کشور بوجود خواهد آمد.

تا کنون چند دور مذاکره میان نمایندگان آمریکا و کره شمالی برای نشست پیش رو برگزار شده است. 

همچنین «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا به کره شمالی سفر کرد و درباره این دیدار با رهبر و مقامات پیونگ یانگ گفت‌وگو نمود. 

از سوی دیگر، فرستاده ویژه رهبر کره شمالی که ریاست سابق اطلاعات این کشور بود با سفر به آمریکا با مقامات آمریکایی دیدار نمود. 

تنش‌های لفظی میان واشنگتن و پیونگ یانگ بعد از روی کار آمدن ترامپ در آمریکا، شدت گرفته بود و با ادامه رزمایش‌های نظامی مشترک کره جنوبی و آمریکا در شبه جزیره کره، کره شمالی آزمایش‌های موشکی و اتمی انجام می‌داد. 

طی ماه‌های اخیر و با بهبود روابط میان کره شمالی و کره جنوبی، پیونگ یانگ پذیرفت در ازای دریافت تضمین‌هایی اقدام به خلع سلاح اتمی کند. 

پربیننده ترین خبرها