انتقاد نماینده سازمان ملل در امور یمن از حملات ائتلاف سعودی به غرب یمن

انتقاد نماینده سازمان ملل در امور یمن از حملات ائتلاف سعودی به غرب یمن
چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 22:08

نماینده سازمان ملل در امور یمن پس از دیدار با «مهدی المشاط» رئیس شورای عالی سیاسی یمن و تعدادی از مسئولان انصارالله، از حملات ائتلاف سعودی به الحدیده و سواحل غربی یمن انتقاد کرده و وعده بازگشایی فرودگاه صنعاء را داده است.

العالم - یمن

«مارتین گریفث» نماینده سازمان ملل در امور یمن اعلام کرد، دیدارهایی که دیروز در صنعاء با رهبران انصارالله و حزب کنگره مردمی یمن داشته است، نتیجه بخش بود.

او در یک نشست خبری قبل از ترک فرودگاه صنعاء گفت که «دیدار با رهبران انصارالله و حزب کنگره درباره فرآیند صلح که همین ماه آن را در شورای امنیت مطرح خواهم کرد، مثبت و نتیجه بخش بود.»

نماینده سازمان ملل در امور یمن افزود: سفر من به یمن و دیدار با بن دغر (نخست وزیر دولت مستعفی یمن) طرفدار ائتلاف سعودی و دیگر مسئولان طی هفته های گذشته باعث تشویق من به ادامه مذاکره شده است و این انگیزه را در من ایجاد کرده که عملیات صلح را به جلو پیش ببرم.

گریفتث تاکید کرد که «زمان برای جایگزینی صلح را نباید از دست داد و باید در این مسیر قدم برداریم. برای تشویق همه طرف‌های درگیر به بازگشایی فرودگاه صنعاء و پروازهای تجاری تلاش می‌کنیم.»

او ضمن انتقاد از حملات ائتلاف سعودی به سواحل غربی یمن گفت: از کارشناسان زیادی شنیدم که درباره حمله به الحدیده و عواقب انسانی ناشی از آن نگران هستند، لذا برای جلوگیری از تاثیرات مخرب آن، عملیات سیاسی و جاگزینی صلح ضرورت دارد.

نماینده سازمان ملل در امور یمن دیشب صنعاء را به مقصد قاهره ترک کرد و قرار است در مصر با تعدادی از مسئولان این کشور و اتحادیه عرب و برخی شخصیت‌های یمنی مقیم مصر دیدار کند.

پربیننده ترین خبرها