مدافعان فلسطین در انگلیس خواستار توقف حمایتها از اسراییل شدند + فیلم

چهارشنبه 16 خرداد 1397 - 22:41

نمایندگان پارلمان انگلیس و نهادهای فلسطینی و انگلیسی از دولت ترزا می خواستند تا حمایت از رژیم اشغالگر را متوقف و جنایتهای این رژیم در غزه را محکوم کند.

العالم - باخبرنگاران

همزمان با سالروز نکبت در لندن تظاهرات اعتراض آمیز بنا به درخواست سازمان های مردم نهاد "دوستان الاقصی"، "فراخوان همبستگی با فلسطین"، "انجمن فلسطین در انگلیس" و "جمعیت مسلمانان انگلیس" برگزار شد.

بار دیگر مدافعان مساله فلسطین گردهم آمدند، فعالان حقوق بشر و نهادهای مدافع فلسطین در مقابل مقر دولت انگلیس تداوم حمایت تسلیحاتی از رژیم اشغالگر و دیگر کمکها به این رژیم را محکوم کردند.

برخی نمایندگان انگلیس نیز خواهان تهیه تحقیق بین المللی مستقل درباره جنایتهای رژیم اشغالگر در غزه شدند، آنها همچنین خواهان توقف حمایتها از اسراییل شدند.

ریچارد باردین نماینده حزب کارگران در مجلس عوام انگلیس گفت: در پارلمان درباره استفاده اسراییلی ها از سلاحهای صادر شده از انگلیس به آنجا از وزیر سوال می کنیم، وزیر درباره استفاده از این سلاح ها در غزه اظهار بی اطلاعی می کند؛ از او می پرسیم که در این خصوص تحقیق نمی کنید؟ وزیر پاسخ می دهد که دولت پس از فروش سلاح ها دیگر اطلاعاتی در این خصوص جمع آوری نمیکند.

در تظاهراتی که در انگلیس برای همبستگی و تایید تظاهرات بزرگ بازگشت برگزار شد، شرکت کنندگان شعار «قتل و کشتار را متوقف کنید، حمایت تسلیحاتی از اسراییل را متوقف کنید و آزادی برای فلسطین» سردادند.

نهادهایی همچون «ائتلاف جنگ را متوقف کنید»، «فراخوان خلع سلاح هسته ای»، و «دوستان فلسطین» از این تحرکات اعتراض آمیز حمایت می کنند.

لیندزی جارمن عضو «ائتلاف جنگ را متوقف کنید» گفت: این تظاهرات یکی از تظاهرات متعدد علیه تجاوزگری های خطرناک اسراییل در غزه و بهویژه در تظاهرات بزرگ بازگشت است که طی آن حتی کادرهای پزشکی از جنایتهای اسراییل در امان نماندند.

210

پربیننده ترین خبرها