فراخوان گروه‌های فلسطینی برای مشارکت گسترده در راهپیمایی روز قدس

فراخوان گروه‌های فلسطینی برای مشارکت گسترده در راهپیمایی روز قدس
پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 - 16:33

گروه‌های فلسطینی در اظهاراتی جداگانه خواستار شرکت باشکوه مردم فلسطین در راهپیمایی روز قدس و نماز جمعه شدند.

العالم- فلسطین اشغالی  

نمایندگان گروه‌های مختلف فلسطینی طی اظهاراتی از مردم فلسطین خواستند فردا به صورت گسترده در تظاهرات روز جهانی قدس شرکت کنند.

جهاد اسلامی

«خالد البطش» از اعضای ارشد جهاد اسلامی اعلام کرد قدس پایتخت فلسطین بوده و باقی خواهد ماند، وی در ادامه از مردم خواست به صورت باشکوه در تظاهرات فردا شرکت کنند.

بر اساس گزارش «فلسطین‌الیوم»،‌ البطش گفت اشغال قدس توسط صهیونیست‌ها این پیام را برای همه امت اسلامی دارد: ما اولین قبله مقدس و پایتخت شما را اشغال کرده‌ایم پس امت وعلمای آن کجا هستند؟

وی خطاب به رژیم صهیونیستی افزود:موضوعی که ما را به یکدیگر مرتبط می‌کند «مقاومت» است، تو را در سرزمینمان به رسمیت نخواهیم شناخت.

حماس

جنبش حماس در کرانه باختری نیز بیانیه‌ای از فلسطینی‌ها درخواست کرد در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان خود را به مسجدالاقصی برسانند تا نماز جمعه این هفته مانند تظاهراتی که قرار است میلیونی باشد، به صورت میلیونی و باشکوه برگزار شود.

بر اساس گزارش «قدس پرس»، در بیانیه حماس آمده است: هر کسی امکان رساندن خود به مسجدالاقصی را ندارد در نزدیکترین فاصله ممکن و در ایست‌های صهیونیستی اتخاذ شده در اطراف قدس نماز خود را اقامه کند تا این پیام را به اشغالگران بدهیم که هیچ کسی نمی‌تواند حب قدس و مسجدالاقصی را از قلب‌های ما بزداید.

جنبش مقاومت مردمی

 گردان‌های «ناصر صلاح‌الدین» شاخه نظامی جبهه مردمی برای آزادی فلسطین نیز به رژیم صهیونیستی در خصوص ارتکاب هر حماقتی علیه تظاهرات‌کنندگان فلسطینی در مرز  غزه طی راهپیمایی فردا برابر با روز قدس هشدار داد.

در بیانیه این جنبش آمده است: هر ضربه‌ای به ملت فلسطین با پاسخ قوی مقاومت روبرو خواهد شد و مقاومت قادر به وارد کردن ضربات هوایی، زمینی و دریایی به دشمن است.

پرتاب برگه‌های هشدار بر فراز غزه

از سوی دیگر رژیم صهیونیستی اقدام به پرتاب برگه‌‌هایی بر فراز نوار غزه کرد و آنها را از شرکت در راهپیمایی‌های فردا و نزدیک شدن به حصار مرزی بر حذر داشت.

 

پربیننده ترین خبرها