دادگاه جنایی عربستان اعلام کرد؛ اعدام به اتهام ارتباط با ایران

دادگاه جنایی عربستان اعلام کرد؛ اعدام به اتهام ارتباط با ایران
پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 - 17:07

دادگاه جنایی عربستان سعودی حکم اعدام شماری از شهروندان سعودی را به اتهام تلاش برای انجام عملیات ترور و ارتباط داشتن با ایران صادر کرد.

العالم - عربستان سعودی

دادگاه جنایی عربستان سعودی حکم اعدام شماری از شهروندان این کشور را به دلیل آنچه «ارتباط با ایران» خوانده شده، صادر کرد.

این دادگاه مدعی است که چهار نفر را که «تروریست» توصیف کرد، و بنا بر ادعای آن «اعضای باند وابسته به ایران» بودند دستگیر و حکم اعدام آن‌ها را صادر کرده است.

به ادعای شبکه «الإخباریه»، بر اساس ادعای دادگاه جنایی عربستان سعودی، این چهار شهروند سعودی طرح ترور شخصیت‌های مهمی را داشتند و در اردوگاه‌هایی واقع در ایران برای این کار آموزش دیده بودند.

عربستان سعودی طی چند ماه گذشته شاهد سه موج بازداشتی بوده است؛ در اولین مرحله «محمد بن سلمان»، ولی‌عهد سعودی تعدادی از مبلغان و شخصیت‌های دینی برجسته را بازداشت کرد.

در مرحله دوم، بن سلمان صدها نفر از شاهزادگان و وزرا و مقامات سابق را به اتهام آنچه او آن را «فساد مالی و پولشویی» خواند، بیش از یک ماه بازداشت کرد که برخی از آن‌ها با واگذاری بخشی از اموال خود به دولت، آزاد شدند.

در سومین موج این بازداشت‌ها، ولی‌عهد سعودی که داعیه اصلاحات و تغییرات دارد، چندین فعال حقوق بشری و فعالان حقوق زنان را بازداشت کرد که گفته می‌شود این افراد مخالفان عادی‌سازی روابط ریاض با رژیم صهیونیستی هستند.

شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد امروز (پنجشنبه) در واکنش به این بازداشت‌ها در گزارشی نوشت عربستان سعودی قوانین ضدتروریستی را به طور سیستماتیک برای توجیه شکنجه‌ها و زندانی کردن مدافعان حقوق بشر استفاده می‌کند.

پربیننده ترین خبرها