هنیه: راه پیمایی های بازگشت تا آزادی قدس ادامه خواهد داشت

هنیه: راه پیمایی های بازگشت تا آزادی قدس ادامه خواهد داشت
پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 - 21:54

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) بر ضرورت ادامه «راهپیمایی‌های بازگشت» تا آزادسازی کامل قدس تأکید کرد.

العالم - فلسطین اشغالی

رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت فلسطین (حماس) بر ضرورت ادامه «راهپیمایی‌های بازگشت» تا آزادسازی کامل قدس تأکید کرد.

«اسماعیل هنیه» شامگاه پنجشنبه در مورد قدس و روز جهانی قدس سخنرانی کرد و گفت که فلسطین به رغم همه اختلافات، مسئله وحدت بخش برای امت مسلمان خواهد بود.

او گفت که راهپیمایی‌های بزرگ بازگشت و مقاومت در برابر دشمن صهیونیستی، ملت فلسطین را متحد می‌کند و در مقابل، فرهنگ عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی،‌توافق‌ها و گفت‌وگوها منجر به تفرقه و دوستگی می‌شود.

هنیه تأکید کرد که نه تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس جمهوری آمریکا و نه تصمیم «بنیامین نتیانیاهو»، نخست وزیر رژیم تل‌آویو نمی‌تواند هویت شهر قدس و عربیت آن را تغییر دهد.

دولت آمریکا بعد از آنکه شهر قدس را در آذر ماه به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی معرفی کرد، ۲۴ اردیبهشت ماه سفارت خود را از شهر تل‌آویو به شهر قدس منتقل کرد.

رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس همچنین گفت که راهپیمایی‌های بازگشت و شکست محاصره نواز غزه پیامدهای سیاسی و میدانی مهمی در صحنه بین‌المللی ایجاد کرد.

به گزارش شبکه المیادین، هنیه ادامه داد: «راهپیمایی‌های بازگشت ثابت کرد که اراده فلسطینی‌ها می‌تواند مسئله خود را بر همه سناریوهای بین‌المللی تحمیل کند».

او تأکید کرد که این راهپیمایی‌ها باید از نظر زمانی و جغرافیایی به کرانه باختری و شهر قدس نیز منتقل شود.

هنیه به پاسخ گروه‌های مقاومت فلسطین به تهاجم‌های اخیر رژیم صهیونیستی به نوار غزه اشاره کرد و گفت که این پاسخ‌ها نشان داد که مقاومت مسلحانه با تحرکات مردمی تکامل می‌یابد.

در هفته گذشته، جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس در پاسخ به حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی علیه مواضع آن‌ها، شهرک‌های صهیونیست نشین را هدف حملات راکتی و خمپاره‌ای خود قرار دادند.

اسماعیل هنیه گفت که راهپیمایی‌های بازگشت تا آزادسازی کامل قدس و پایان محاصره نوار غزه ادامه خواهد داشت.

مردم فلسطین به ویژه ساکنان نوار غزه در اعتراض به اقدامات اخیر دولت ترامپ در ارتباط با شهر قدس و شناسایی آن به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بیش از 10 جمعه است که دست به تظاهرات زده و بر حق خود در بازگشت به سرزمین‌هایشان براساس قطعنامه‌ شورای امنیت تأکید کردند.

پربیننده ترین خبرها