فراخوان حماس و جهاد اسلامی؛

فلسطینیان در تظاهرات 'جمعه قدس' حضور گسترده ای داشته باشند

فلسطینیان در تظاهرات 'جمعه قدس' حضور گسترده ای داشته باشند
پنج‌شنبه 17 خرداد 1397 - 23:03

جنش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) و جنبش جهاد اسلامی فلسطین در فراخوان های جداگانه ای از مردم فلسطین دعوت کردند تا فردا (جمعه) حضور گسترده ای در راهپیمایی 'جمعه قدس' به عمل آورند.

العالم - فلسطین اشغالی

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین از عموم مردم فلسطین به ویژه مردم کرانه باختری دعوت کرده تا حضور گسترده ای در راهپیمایی جمعه قدس به عمل آورند.

در این فراخوان آمده است: عموم مردم فلسطین فردا با حضور در نماز جمعه مسجد الاقصی این روز را به روز میلیونی قدس تبدیل کنند و رژیم اشغالگر و غاصب باید بداند که پنجاه و یکمین سالگرد روز شکست (5 ژوئن 1967) روز تجدید پیمان برای حمایت از قدس است.

جنبش جهاد اسلامی فلسطین نیز در فراخوانی مردم فلسطین و امت اسلامی را به پاسداشت روز جهانی قدس که مصادف با آخرین جمعه از ماه مبارک رمضان است دعوت کرده است.

در این فراخوان آمده است: مردم فلسطین و امت اسلامی در روز جهانی قدس با هر وسیله ای و به هر نحوی در حمایت از پایداری مردم فلسطین، تجدید پیمان با قدس و حمایت از مقاومت و انتفاضه فلسطین در این راهپیمایی شرکت کنند.

جنبش جهاد اسلامی همچنین از مردم غزه خواسته است تا در یازدهمین جمعه از تظاهرات بازگشت که با عنوان تظاهرات میلیونی قدس قرار است برگزار شود، حضور به عمل آورده و به حمایت از فلسطین ادامه دهند.

مردم فلسطین در غزه از روز 30 مارس (جمعه 10 فروردین) مصادف با سالگرد «روز زمین» راهپیمایی موسوم به «راهپیمایی بزرگ بازگشت» در منطقه مرزی بین غزه و رژیم صهیونیستی برگزار کردند.
فلسطینیان از سال 1976 تاکنون روز 30 مارس را به عنوان روز زمین فلسطینی نامگذاری کرده و آن را گرامی می دارند.
 

پربیننده ترین خبرها