انتقاد از وهابیت دلیل حمله به "سردار اسرا"

انتقاد از وهابیت دلیل حمله به
يکشنبه 29 مرداد 1391 - 09:30

العالم، تونس- فعالان سياسي تونسي حمله گروه‌هاي سلفي تكفيري به "سمير قنطار" سردار اسراي مقاومت درشهر بنزرت تونس را محكوم كرده و دليل اين حمله را انتقاد وي از وهابيت و رژيم سعودي دانستند.

خبرنگار شبکه العالم گزارش داد، حمله صدها تندروی اسلام گرا به محل برگزاري جشنواره الاقصي در شهر "بنزرت" كه سمیر قنطار نيز برای حضور در آن دعوت شده بود، خشم شمار بسیاری از گروه هاي سياسي و نهادهای مدنی تونس را برانگيخت.

"احمد الكهلاوي"رئيس هيات ملي حمايت از مقاومت در مصاحبه با شبكه خبري العالم، اظهار داشت: اين حمله به نفع چه كسي بود و چرا مردم را با اين خشونت و با سلاح هاي سرد و خطرناك و با اين كينه توزي، ضرب و شتم مي كنند؟

وي افزود: چرا اين كينه را نسبت به صهيونيست ها و رژيم صهيونيستي نشان نمي دهند؛ و چرا آنها به فلسطين نمي روند تا كينه خود را به دشمنان واقعي نشان دهند؟.

 ناظران تأکید دارند، حادثه بنزرت واكنشي به اظهارات قنطار و انتقاد وي از رژِيم عربستان و نقش مشكوك رياض در بحران سوريه و همچنین مسئوليت گروه های افراطی وهابی در اعزام جوانان تونسي براي جنگ به سوريه است.

"صلاح الدين المصري"رئيس انجمن تونسي"التسامح"در بنزرت نيز گفت: سمير قنطار سخنراني كرد و مردم تونس در تلويزيون ملي و بسياري  از رسانه هاي ديگر سخنان وي را شنيدند؛ قنطار در اظهارات خود به كساني كه با زندگي مردم تونس بازي مي كنند، حمله كرد.

وي افزود: قنطارگفت که آل سعود كه از بن علي دیکتاتور پیشین تونس حفاظت مي كند، هرگز نخواهد توانست ادعا كند كه دمكراسي را در سوريه برقرار خواهد كرد.

"جمعي القاسمي" نويسنده و تحليلگر سياسي تونسی به خبرنگار شبکه العالم،گفت: مردم تونس از اقدامات اين گروهها خسته شده اند زيرا آنها در ابتدا نقاب دینی به چهره زده و سپس به اجراي طرح سياسي مشخصي كه هدف آن تخريب امت عربي اسلامي است، پرداختند.

19-07:53



دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها