زواوی در گفتگو با العالم:

روز جهانی قدس وحدت همه مسلمانان را برای آزادی فلسطین بیشتر می کند

جمعه 18 خرداد 1397 - 12:21

سفیر فلسطین در تهران گفت: در روز جهانی قدس همه مسلمانان دغدغه و اهتمام مشترک دارند و آن قدس است.

العالم - فلسطین اشغالی

صلاح زواوی، سفیر فلسطین در تهران در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم گفت که قدس و فلسطین فقط به فلسطینی ها تعلق ندارد بلکه متعلق به همه مسلمانان و همه آزادگان جهان است. و هر وجب از خاک این سرزمین مقدس برای همه مسلمانان عزیز است. این روز آزادگان جهان را در پشت سر مجاهدان برای آزادسازی کامل فلسطین با هم متحد می کند.

صلاح زواوی به شبکه خبری العالم گفت که روابط ما با جمهوری اسلامی روابطی تاریخی است و امام خمینی (ره) هم شخصیتی عارف و خاص بودند که پرچم انقلاب را به دوش کشیدند.

زواوی همچنین گفت وقتی که چنین جمعیتی را می بینیم که حمایت خود را از قدس اعلام می کنند، احساس سعادت و خوشبختی می کنیم و امام خمینی (ره) از همان لحظه نخست پرچم دار اسلام و فلسطین بود چون این دو تا قیامت از هم جدا نمی شوند.

سفیر فلسطین خاطرنشان کرد که اولین شعار امام خمینی پس از پیروزی انقلاب این بود که امروز ایران پیروز شد و فردا نوبت فلسطین است و آزادی ایران بدون آزادسازی فلسطین ناقص است لذا این گونه بود که این روز را به عنوان روز جهانی قدس اعلام کردند زیرا ایشان چیزی را می دیدند که بقیه مردم نمی دیدند؛ در روز جهانی قدس همه مسلمانان دغدغه و اهتمام مشترک دارند و آن قدس است.

صبح امروز در آخرین جمعه ماه رمضان بنا به فرمان امام خمینی (ره) تظاهرات روز جهانی قدس آغاز شد.

208

پربیننده ترین خبرها