اعتراض سازمان ملل به حملات عربستان و امارات به غرب یمن

اعتراض سازمان ملل به حملات عربستان و امارات به غرب یمن
جمعه 18 خرداد 1397 - 14:21

یک مقام ارشد سازمان ملل در یمن اعلام کرد که حمله یا محاصره علیه شهری بندری الحدیده در یمن می‌تواند جان صدها هزار نفر را به خطر بیاندازد.

العالم- یمن 

«لیزا گراند» هماهنگ‌کننده امور انسان‌دوستانه سازمان ملل در یمن اعلام کرد که حملات به بندر «الحدیده» می‌تواند به قیمت جان ۲۵۰ هزار نفر تمام شود.

گراند امروز (جمعه) با صدور بیانیه‌ای گفت: «حمله نظامی یا محاصره بر بندر الحدیده تاثیرات منفی بر جان صدها هزار غیرنظامی بی‌گناه می‌گذارد».

به نوشته خبرگزاری «رویترز» وی همچنین افزود: «در موردی که این مسئله (جنگ یا محاصره) ‌طولانی شود، نگران هستیم که ۲۵۰ هزار نفر هر چیزی که دارند حتی جان‌هایشان را از دست بدهند».

 کمیته جهانی صلیب سرخ نیز روز پنجشنبه اعلام کرده بود که ۷۱ نفر از خدمه بین‌المللی خود را به دلیل تهدیدات و حوادث امنیتی، از یمن خارج کرده و به جیبوتی منتقل می‌کند.

ائتلاف عربستان سعودی و امارات از یک ماه پیش عملیاتی را با هدف اشغال بندر الحدیده که تنها راه تنفس و ارتباط نیروهای مقاومت یمن با بیرون است، شروع کردند. شبه‌نظامیان وابسته به عربستان و امارات توانستند از جنوب استان الحدیده و در امتداد ساحل با پوشش هوایی، تا نزدیکی الحدیده (فاصله ۳۰ کیلومتری) پیشروی‌ کنند.

اما ارتش و کمیته‌های مردمی یمن برای توقف این پیشروی‌ها نیروهای تازه نفس به جبهه الحدیده اعزام کردند و با برنامه‌ریزی دقیق و انجام عملیات‌های منسجم، تاکنون توانسته‌اند مانع پیشروی متجاوزان شوند و نقاط متعددی را پس بگیرند.

هفته جاری، یک منبع آگاه نظامی یمن اعلام کرد که طی تنها ۴ روز از نبرد در ساحل غربی یمن و استان «الحدیدة»، ۴۱۸ مزدور وابسته به عربستان سعودی کشته و ۳۲۲ نفر زخمی شدند

فارس

پربیننده ترین خبرها