راهپیمایی روز قدس در غزه؛

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینیان در غزه/ ساقط شدن پهپاد صهیونیست ها به دست جوانان فلسطینی/ 4 فلسطینی شهید و 500 نفر دیگر مجروح شدند

تیراندازی نظامیان صهیونیست به سمت فلسطینیان در غزه/ ساقط شدن پهپاد صهیونیست ها به دست جوانان فلسطینی/ 4 فلسطینی شهید و 500 نفر دیگر مجروح شدند
جمعه 18 خرداد 1397 - 16:00

نظامیان رژیم صهیونیستی به سمت تظاهرات کنندگان فلسطینی در شرق خان‌یونس و شرق غزه تیراندازی کردند.

العالم _ فلسطین اشغالی

مردم فلسطین ظهر امروز به وقت محلی به مناسب روز جهانی قدس و یازدهمین جمعه بازگشت در غزه تظاهرات کردند.

راهپیمایی‌های بازگشت از 30 مارس به مناسبت «روز زمین» در فلسطین آغاز و هر هفته نیز برگزار می شود. فلسطینی ها امروز راهپیمایی بازگشت تحت عنوان "راهپیمایی میلیونی قدس" را برگزار می کنند.

همزمان با آغاز تظاهرات روز جهانی قدس در سراسر شهرهای ایران و تاکید بر حمایت از انتفاضه ملت فلسطین و مقاومت آن، مردم دیگر کشورها و در راس آن فلسطینی‌ها تظاهرات خود به مناسبت این روز را برگزار کردند.

امسال روز جهانی قدس مصادف شده است با سالروز «نکسه» یا جنگ شش روزه که رژیم صهیونیستی علیه اعراب به راه انداخت و طی آن مناطقی از کشورهای عربی را اشغال کرد.

در سالروز «نکسه»، رژیم صهیونیستی کرانه باختری از جمله قدس شرقی را در سال ۱۹۶۷ و همچنین اراضی از کشورهای عربی را اشغال کرد.


گزارش لحظه به لحظه شبکه العالم از دهمین راهپیمایی بازگشت به شرح ذیل است؛


16:00/ نظامیان رژیم صهیونیستی برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان اقدام به تیراندازی به سمت آنها کردند.

گزارشی درباره تلفات ناشی از تیراندازی نظامیان به سمت تظاهرات کنندگان شرق غزه مخابره نشده است.


16:15/  شلیک گازهای سمی و اشک آور به شرکت کنندگان در راهپیمایی روز قدس در شرق شهرک خزاعه در جنوب نوار غزه


16:20/ همزمان با روز جهانی قدس، اداره اوقاف فلسطین اعلام کرد که 280 هزار فلسطینی نماز جمعه را در صحن مسجد مبارک الاقصی اقامه کردند.


16:30/ جوانان فلسطینی برای کور کردن دید تک تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی مستقر در مرز فلسطین اشغالی با نوار غزه، شماری زیادی از لاستیک های خودور را آتش زدند.


16:40/ "اسماعیل ابوعمر" از خبرنگاران فلسطینی در جریان پوشش یازدهمین جمعه بازگشت تحت عنوان "راهپیمایی میلیونی قدس" بر اثر اصابت گلوله حاوی گاز به وی در اردوگاه خزاعه در شرق شهر خانیونس زخمی شد.


16:42/ رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که سه نظامی این رژیم به علت آتش سوزی ناشی از بالن های آتش زای جوانان فلسطینی دچار حالت خفگی شدند.

جوانان فلسطینی با ارسال بالن های آتش زا به سمت اراضی شهرک نشینان صهیونیست در داخل فلسطین اشغالی ، تاکنون چندین هکتار از این زمین ها را آتش زده اند.


16:45/ منابع فلسطینی از زخمی شدن سه شهروند فلسطینی در جریان راهپیمایی در محل چادرهای بازگشت در شرق شهرهای غزه و خانیونس خبر دادند.


17:00/ منابع فلسطینی گزارش دادند که یک پهپاد رژیم صهیونیستی هم اکنون به سمت راهپیمایان در مرز  نوار غزه با فلسطین اشغالی گلوله های حاوی گاز پرتاب می کند

17:05/ منابع فلسطینی از تیراندازی بی هدف نیروهای رژیم صهیونیستی به سمت جوانان فلسطینی که به پست نظامی صهیونیستی "ملکه" در شرق غزه نزدیک شدند، خبر دادند.

17:08/ خبرنگار العالم: جوانان فلسطینی موفق شدند با بالن های آتش زای خود یک پهپاد رژیم صهیونیستی را که گلوله های حاوی گاز به سمت راهپیمایان شلیک می کرد، سرنگون کنند

17:20/ وزارت بهداشت فلسطین از زخمی شدن 100 فلسطینی بر اثر اصابت گلوله و گلوله های حاوی گاز های سمی و اشک آور در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی خبر داد


17:30/ زخمی شدن محمد البابا عکاس خبرگزاری فرانسه از ناحیه پا در جریان پوشش خبری راهپیمایی در ناحیه ابوصفیه در شرق جبالیا در شمال نوار غزه


18:00/ اصابت گلوله حاوی گاز به صورت یک فلسطینی در جریان راهپیمایی در نوار غزه


18:11/ وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که نیروهای رژیم صهیونیستی به طور مستقیم خودروهای آمبولانس را هدف قرار می دهند که تاکنون باعث شکسته شدن شیشه یکی از خودروها شده است.


18:57/ اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت: وضعیت پنج نفر از 386 نفری که تاکنون زخمی شده اند، وخیم است و یک نفر نیز شهید شده است.


20:20/ رسانه‌های فلسطین اعلام کردند که در شلیک نظامیان صهیونیست به فلسطینیان در نوار غزه 4 نفر به شهادت رسیدند و بیش از 500 نفر نیز زخمی شدند.

 

پربیننده ترین خبرها