آنکارا: ارتش ترکیه در عمق 30 کیلومتری شمال عراق پیشروی کرده است

آنکارا: ارتش ترکیه در عمق 30 کیلومتری شمال عراق پیشروی کرده است
جمعه 18 خرداد 1397 - 20:35

نخست وزیر ترکیه می‌گوید نیروهای ارتش این کشور در عمق 30 کیلومتری شمال عراق پیشروی کرده و خود را برای حمله احتمالی به مواضع عناصر «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) آماده می‌کنند.

العالم _ ترکیه

نخست وزیر ترکیه از پیشروی نیروهای ارتش این کشور به عمق 30 کیلومتری خاک عراق خبر داد.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی»، «بینالی ایلدیریم» امروز (جمعه) گفت که ارتش ترکیه با این پیشروی خود را برای حمله به مواضع و مقر اصلی عناصر گروهک «حزب کارگران کردستان» (پ.ک.ک) آماده می‌کند.

این اظهارات نخست وزیر ترکیه به فاصله کمتر از یک ساعت از سخنان «رجب طیب اردوغان»، رئیس جمهوری ترکیه در رابطه با عملیات‌های برون‌مرزی ارتش این کشور منتشر می‌شود.

اردوغان ساعاتی پیش به دولت مرکزی عراق در مورد پاکسازی مناطق شمالی انی کشور از عناصر تروریستی هشدار داد و گفت اگر بغداد این کار را نکند، ارتش ترکیه در کوهستان «قندیل» (شمال شرقی عراق) و منطقه «سنجار» (شمال غربی عراق) عملیات خواهد کرد. 

دولت ترکیه این هفته چندین بار درباره حضور عناصر پ.ک.ک در شمال عراق هشدار داده است. با این حال بغداد هرگونه عملیات نظامی بدون موافقت عراق را تجاوز آشکار می‌داند و با آن مخالف است.

بعد از عملیات نظامی ترکیه موسوم به «شاخه زیتون» در شمال سوریه که برای مقابله با عناصر پ.ک.ک صورت گرفت و منجر به پاکسازی و اشغال این منطقه از سوی آنکارا شد، این عناصر به شمال شرق سوریه و سنجار منتقل شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها