وزیر خارجه آمریکا به چین سفر می کند

وزیر خارجه آمریکا به چین سفر می کند
شنبه 19 خرداد 1397 - 07:35

وزیر خارجه آمریکا بعد از دیدار سران این کشور و کره شمالی در سنگاپور از کشورهای کره جنوبی و چین دیدار و با مقام های این دو کشور رایزنی خواهد کرد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش پایگاه خبری یی سی چین، دیدار سران دو کشور آمریکا و کره جنوبی روز 22 خرداد در سنگاپور برگزار می شود و قرار است دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با "کیم جونگ اون" رهبر کره شمالی در باره خلع سلاح هسته ای شبه جزیره کره گفت و گو کند.
همزمان چین اعلام کرده که "مایک پمپئو" وزیر خارجه آمریکا پس از این ملاقات به کشورهای کره جنوبی و چین سفر می کند تا مقام های دو کشور را در جریان برگزاری اجلاس و موضوعات آن قرار دهد.
وزیر خارجه آمریکا گفته است دیداری نیز با مقام های ژاپن خواهد داشت و پس از سفر به کره جنوبی توقفی نیز در پکن خواهد کرد تا مضامین این اجلاس را برای این سه کشور تشریح کند.
بر اساس بیانیه ای که وزارت خارجه آمریکا صادر و چین نیز آن را منتشر کرده است وی روزهای 13 و 14 ژوئن (23 و 24 خرداد) به کره جنوبی سفر می کند و در روز 24 خرداد نیز راهی چین خواهد شد.
به گزارش ایرنا، مقام های آمریکا و کره شمالی چندین هفته است که در حال برگزاری نشست های مقدماتی برای اجلاس سران دو کشور هستند و تاکنون چندین نشست کاری میان آنها برگزار شده است.
ترامپ گفته است که این دیدار می تواند مقدمه موضوعات بزرگتری باشد و قصد دارد از رهبر کره شمالی برای سفر به واشنگتن دعوت کند.

پربیننده ترین خبرها