رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ با اتهام جدید مواجه شد

رئیس سابق ستاد انتخاباتی ترامپ با اتهام جدید مواجه شد
شنبه 19 خرداد 1397 - 08:23

پل منافارت، رئیس سابق ستاد انتخاباتی دونالد ترامپ از سوی بازرس ویژه رابرت مولر با اتهام جدیدی مواجه و به دادگاه فراخوانده شد.

العالم ـ آمریکا

بنابر گزارش رسانه های خبری ، بازرس ویژه رابرت مولر، که رهبری تحقیقات مرتبط با اتهام ارتباط میان ستاد دونالد ترامپ و روسیه را مدیریت می‌کند، منافارت و دستیار ارشد وی را که یک شهروند روس است به تلاش برای اختلال در روند قضایی متهم کرده است.

روز جمعه (18 خرداد/ 8 ژوئن) بازرس ویژه رابرت مولر علاوه بر ارایه شکایت جدید به دادگاه علیه پل منافارت، از کنستانتین کیلمنیک، دستیار ارشد منافارت هم به اتهام تلاش برای اختلال در روند قضایی شکایت کرد.

این شکایت جدید علیه پل منافارت و دستیارش پس از آن به دادگاه ارایه شد که هفته گذشته گزارش شد منافارت با چند نفر از شاهدان مرتبط با پرونده‌های قضایی‌ علیه او تماس گرفته و تلاش کرده به آنها دیکته کند که در دادگاه چه بگویند.

اتهامات پول‌شویی، دروغ گفتن به اف‌بی‌آی، لابی‌گری بدون مجوز برای دول خارجی و اختلال در روند قضایی مواردی است که منافارت با آن روبرو است و فعلا با قید ضمانت آزاد است. وی قرار است ماه آینده در برابر دادگاه برای رسیدگی به بخشی از اتهام‌هایش حاضر شود.

او متهم است که بدون اعلام به اف‌بی‌آی و ثبت نام رسمی به عنوان لابی‌گر در اوکراین به رئیس جمهور سابق این کشور برای پیروزی در انتخابات کمک کرده و از این بابت میلیون‌ها دلار درآمد کسب کرده است.

درآمدی که سپس بدون مطلع کردن اداره مالیات به آمریکا آورده و اکنون به پولشویی متهم شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها