سخنگوی وزارت امور خارجه:

ایران از آتش بس در افغانستان استقبال می کند

ایران از آتش بس در افغانستان استقبال می کند
شنبه 19 خرداد 1397 - 20:22

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: ایران از تصمیم دولت افغانستان برای اعلام آتش بس موقت با گروه طالبان حمایت و از این اقدام استقبال می کند.

العالم - ایران / سیاسی

بهرام قاسمی در واکنش به توافق دولت افغانستان و گروه طالبان در برقراری آتش بس در این کشور، افزود: ایران این اقدام را گامی مثبت برای دستیابی به توافقات بزرگتر و بازگشت ثبات و امنیت دائمی به افغانستان ارزیابی می کند.

وی همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای هرگونه کمک و مساعدت به پیشبرد روند صلح در کشور همسایه افغانستان تحت هدایت و رهبری دولت این کشور تاکید کرد.

در پی فتوای جمعی بیش از دو هزار تن از عالمان دینی افغانستان که در گردهمایی دوشنبه 14 خرداد ماه جاری در کابل صادر شد و در آن تداوم جنگ و خونریزی در افغانستان و حملات انتحاری و انفجار میان مردم بی دفاع حرام خوانده و به طرف های درگیر پیشنهاد داده شد تا به حرمت ماه مبارک رمضان به آتش بس تن دهند، دولت افغانستان در لبیک به این پیشنهاد آتش بس یک جانبه ای را با طالبان اعلام کرد.

«محمد اشرف غنی» رئیس جمهوری افغانستان روز پنجشنبه گذشته در پیام کوتاه تصویری که در صفحه اجتماعی خود منتشر کرد، زمان اجرای این آتش ‌بس موقت را از روز 27 ماه مبارک رمضان تا پنج روز بعد از عید فطر اعلام کرد.

پس از اعلام آتش بس یک طرفه از سوی دولت وحدت ملی افغانستان ، گروه طالبان نیز امروز -شنبه- با انتشار اطلاعیه ای اعلام کرد که بر اساس دستور رهبر این گروه نیروهایشان در سه روز تعطیلات عید فطر تمام حملات خود را متوقف خواهند کرد و آتش بس اعمال می شود.

پربیننده ترین خبرها