مقام فرانسوی: پژو با خروج از ایران ضربه مالی سختی خواهد خورد

مقام فرانسوی: پژو با خروج از ایران ضربه مالی سختی خواهد خورد
شنبه 19 خرداد 1397 - 22:40

رئیس انجمن کارفرمایان فرانسه (Medef) در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فرانس 24 تاکید کرد که گروه خودرو سازی پژو سیتروئن در صورت خروج از بازار ایران، ضربه مالی سختی خواهد خورد.

العالم - ایران / اقتصادی

به گزارش شبکه تلویزیونی فرانس 24، 'پی یر گاتاز' گفت: پژو-سیتروئن برای این که بتواند فعالیت های خود را در ایران ادامه دهد و از تحریم های آمریکا در امان بماند، باید معافیت آمریکا را به دست آورد. 

وی ادامه داد: متاسفانه مدیران گروه خودروسازی پژو سیتروئن با تصمیم آمریکا مبنی بر اعمال تحریم ها علیه ایران مواجه هستند و این موضوع برای گروه خودروسازی پژو سیتروئن دردناک است و زیان مالی زیادی به همراه خواهد داشت.

ایران از نظر حجم معاملات بالاتر از چین، انگلیس، ایتالیا و آلمان نخستین بازار خارجی برای شرکت پژو سیتروئن محسوب می‌شود .این شرکت سال گذشته نزدیک به ۴۴۵ هزار دستگاه خودرو در ایران به فروش رساند.

از سوی دیگر شرکت پژو سیتروئن خاطرنشان کرده که با حمایت دولت فرانسه در تلاش است تا موافقت مقامات آمریکایی برای مستثنی شدن شرکت از مجازات‌های واشنگتن در صورت ادامه فعالیت در ایران را دریافت کند.

پژو سیتروئن از شرکت‌هایی است که بلافاصله بعد از توافق هسته‌ای ایران و پنج قدرت جهانی و به تبع آن اعلام رفع محدودیت‌ها برای همکاری تجاری با تهران برای بازگشت به بازار ایران اعلام آمادگی کرد.

به گزارش ایرنا، «دونالد ترامپ» که از بهمن سال 1395 به عنوان رییس جمهوری آمریکا بر سر کار آمده است، شامگاه هجدهم اردیبهشت ماه خروج از برجام را اعلام کرد.

توافق هسته ‌ای برجام (برنامه جامع اقدام مشترک) بیست و سوم تیرماه سال 1394 (چهاردهم ژوئیه 2015) در وین بین نمایندگان جمهوری اسلامی ایران، اتحادیه اروپا و گروه 1+5 شامل انگلیس، فرانسه، آمریکا، روسیه، چین و آلمان امضا شده بود.

پربیننده ترین خبرها