ترکیه در تدارک عملیات نظامی جدید در عراق

ترکیه در تدارک عملیات نظامی جدید در عراق
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 01:27

وزیر کشور ترکیه روز شنبه اعلام کرد، عملیات نظامی علیه حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) در قندیل عراق دیر یا زود اتفاق می افتد.

العالم - ترکیه

سلیمان سویلو در مصاحبه با رسانه های ترکیه اعلام کرد: ما هر موقع بخواهیم می توانیم قندیل را تصرف کنیم و تدارکات خود را در خط مرزی آگری وان ایگدیر تامین کرده ایم.

به گزارش خبرگزاری شین هوا از آنکارا، وزیر کشور ترکیه افزود: به زودی سربازان شجاع ما در قندیل حضور خواهند داشت.

بنعلی ییلدریم، نخست وزیر ترکیه نیز اواخر روز جمعه اعلام کرد که ارتش این کشور به عمق سی کیلومتری شمال عراق نفوذ کرده است.

ییلدریم در مصاحبه با کانال خبری ان تی وی ترکیه گفت: نیروهای ما در عمق سی کیلومتری شمال عراق مستقر شده اند و ممکن است به سمت قندیل، مخمور یا سنجار نیز حرکت کنند.

زمانی که از نخست وزیر ترکیه سوال شد آیا ایران و عراق در عملیات قندیل با ترکیه همکاری خواهند کرد، وی به این سوال پاسخ مثبت داد.

نخست وزیر ترکیه تاکید کرد: من فکر نمی کنم هیچ مشکلی در این رابطه داشته باشیم.

نیروهای ارتش ترکیه پس از عملیات شاخه زیتون در سوریه، در حال نفوذ به شمال عراق هستند تا گروه پ ک ک را که در فهرست سازمان های تروریستی آنکارا قرار دارد، مورد هدف قرار دهند.

منطقه کوهستانی قندیل که در فاصله 40 کیلومتری جنوب شرقی مرز ترکیه با استان اربیل عراق قرار دارد، به عنوان مقر شبه نظامیان پ ک ک مورد استفاده قرار می گیرد.

 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها