نجات صدها مهاجر غیرقانونی در سواحل مغرب

نجات صدها مهاجر غیرقانونی در سواحل مغرب
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 06:04

نیروی دریایی مغرب بیش از چهارصد و هفتاد مهاجر غیرقانونی را که قصد داشتند به اروپا بروند، در سواحل این کشور نجات دادند.

العالم - مغرب

ارتش مغرب در بیانیه ای اعلام کرد نیروی دریایی در عملیات امداد و نجات در دریای مدیترانه به چند قایق حامل آوارگان که دچار مشکل شده بود، کمک کرد و در کل چهارصد و هفتاد و دو مهاجر غیرقانونی از جمله بیست و هشت زن و بیست و هفت کودک را نجات داد. ارتش مغرب در بیانیه خود به ملیت آوارگان و مهاجران غیرقانونی نجات یافته اشاره ای نکرد.

سالانه هزاران آواره و پناهجو که بیشترشان از کشورهای زیرصحرای آفریقا هستند، تلاش می کنند با استفاده از قایقهایی که عمدتا قابلیت تردد در آبهای عمیق را ندارند، از طریق مغرب خود را به اسپانیا برسانند؛ اما در بسیاری از موارد دچار مشکل می شوند.

مسیر مهاجرت به اسپانیا از طریق مغرب در سالهای اخیر به یکی از اصلی ترین گذرگاههای مهاجران غیرقانونی آفریقا استفاده شده است چرا که آوارگان از رفتن به لیبی که دچار هرج و مرج و ناامنی است پرهیز می کنند. طبق اعلام سازمانهای غیردولتی، هزاران مهاجر غیرقانونی که در لیبی رهگیری شده اند در اردوگاهها نگهداری می شوند و با شکنجه و رفتارهای غیرانسانی روبرو هستند.

 مغرب در سال دو هزار و سیزده سیاست مهاجرتی جدیدی اتخاذ کرد و پویش گسترده ای را برای قانونی کردن وضعیت هزاران مهاجر غیرقانونی مقیم این کشور که عمدتا از کشورهای زیرصحرای آفریقا هستند به اجرا گذاشت.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها