اجلاس شانگهای؛

قرقیزستان : مساله سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود

قرقیزستان : مساله سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 09:52

رئیس جمهوری قرقیزستان گفت: مساله سوریه باید از طریق سیاسی حل و فصل شود و ما خواهان توسعه، ثبات و امنیت در این کشور هستیم.

العالم ـ آسیا

«سورانبای جن بیک اف» روز یکشنبه در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای در چیندائو چین که با حضور حسن روحانی رییس جمهوری ایران برگزار شد، افزود: باید به توسعه اقتصادی سوریه کمک کنیم و مشوق هایی با حضور کشورهای عضو برای سوریه تعریف شود.
او در ادامه اظهار کرد: طرح یک جاده یک کمربند نیازمند یک مکانیزم قوی هست و باید با تمرکز بر شرایط منطقه این طرح را به جلو برد.
رییس جمهوری قرقیزستان اظهار داشت: همکاری بین کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای برای مقابله با تروریسم و جدایی طلبی باید افزایش یابد تا خلایی در این زمینه وجود نداشته باشد.
جن بیک اف گفت: ما متعهد به تحکیم نقش سازمان شانگهای در تامین امنیت منطقه هستیم.
به گزارش ایرنا، در نشست سازمان همکاری شانگهای رهبران و سران 8 کشور عضو و 4 کشور ناظر و همچنین مسئولان سازمان‌های بین المللی حضور دارند. 
سازمان همکاری شانگهای یک سازمان بین‌المللی است که در 15 ژوئن سال 2001 میلادی در شهر «شانگهای» توسط قزاقستان، چین، قرقیزستان، روسیه، تاجیکستان و ازبکستان تاسیس شد. 
در نشست این سازمان در سال 2016 میلادی در «تاشکند»، نمایندگان هند و پاکستان یادداشت‌هایی را برای عضویت ثابت در سازمان همکاری شانگهای‌ امضا کردند و در هفدهمین نشست در آستانه قزاقستان این دو کشور به عضویت کامل این سازمان پذیرفته شدند. 
اکنون جمهوری اسلامی ایران، افغانستان، مغولستان و بلاروس نیز از اعضای ناظر این سازمان هستند. 

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها