دیدار "ولید جنبلاط" با ولی‌عهد عربستان

دیدار
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 11:14

رهبر سیاسی دروزی‌های لبنان پس از سال‌ها رکود در روابط با ریاض، به عربستان سعودی سفر و با ولی‌عهد این کشور دیدار کرد.

العالم _ ایران / سیاسی

«ولید جنبلاط» رئیس حزب حزب سوسیالیست ترقی خواه و از چهره های سرشناس طایفه دروز لبنان، پس از سال‌ها تیرگی روابط با عربستان، عصر دیروز عازم عربستان سعودی شد.

پایگاه خبری «النشرة» لبنان نوشت: وی به همراه «تیمور جنبلاط» و «وائل ابوفاعور» که هر دو از نمایندگان پارلمانی لبنان به شمار می‌روند، عازم عربستان شد تا با «ملک سلمان» و «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی دیدار و گفت‌وگو کند.

بر اساس این گزارش، شب گذشته، جنبلاط با بن سلمان دیدار و گفت‌وگو کرده است اما هنوز جزئیاتی از این دیدار در رسانه‌ها منتشر نشده است.

این سفر به آن دلیل اهمیت دارد که جنبلاط طی چند سال اخیر به ماجراجویی‌های عربستان در لبنان و دخالت در امور داخلی اعتراض داشت و به دلیل آنکه می خواست خود را از این ماجراجویی‌ها دور نگه دارد، از سفر به عربستان پرهیز کرده بود.

وی چند ماه پیش از برگزاری انتخابات اخیر در لبنان (16 اردیبهشت گذشته)، روابط خود با عربستان را راکد و بدون پیشرفت توصیف کرد وگفت که به دلیل برخی اظهارنظرها و انتقادهایش از عربستان در پی حمله به یمن و بحران استعفای سعد حریری نخست وزیر لبنان، سعودی‌ها از او ناراضی هستند لذا در صورت دعوت به عربستان برای بازسازی ائتلاف ۱۴ مارس یا شرکت در انتخابات به صورت فهرست یکپارچه به ریاض سفر نخواهد کرد.

هشتم خرداد جاری، «سعد الحریری» نخست‌وزیر مکلف لبنان، برای دومین بار از زمان استعفای ناگهانی‌اش در عربستان در سال گذشته، عازم این کشور شد هرچند که موفق به دیدار با  ولی‌عهد عربستان نشد و منابع رسانه‌ای از بی‌اعتنایی ریاض به او خبر دادند.

پربیننده ترین خبرها