عضو کنست: اسرائیل، بازنده تحولات اخیر در مرز غزه است

عضو کنست: اسرائیل، بازنده تحولات اخیر در مرز غزه است
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 17:02

یکی از اعضای پارلمان رژیم صهیونیستی اعلام کرد، این رژیم طی 11 هفته اخیر که راهپیمایی‌های بازگشت در مرز نوار غزه برگزار شد علاوه بر خسارت‌هایی که دید، تأیید افکار عمومی جهانی را از دست داد و بازنده این تحولات شد.

العالم - فلسطین اشغالی

عکس‌العمل‌های صهیونیستی درباره تحولات اخیر در غزه در پی راهپیمایی‌های بازگشت ادامه دارد؛ در جدیدترین واکنش‌ها، «عومر بار لیو» عضو کنست از حزب «اردوگاه صهیونیستی» به شکست این رژیم در تحولات مذکور اذعان کرد.

روزنامه «اسرائیل هیوم» به نقل از این عضو کنست نوشت: اسرائیل جنگ با فلسطینی‌ها را باخت زیرا طی چند هفته اخیر (11 هفته از راهپیمایی بازگشت می‌گذرد) تأیید افکار عمومی جهانی را از دست داد، به سمت شهرک‌های حاشیه نوار غزه راکت شلیک شد، مزارع مجاور غزه سوخت و دولت اسرائیل چهار سال تلاش برای جلوگیری از رویارویی نظامی جدید را بر باد داد.

عومر بار لیو ادامه داد: یک سوال باقی می‌ماند، آیا اسرائیل برای جلوگیری از آغاز جنگ جدید، گام‌های عملی برمی‌دارد با عمل به اینکه راه‌حل نظامی وجود ندارد و در نهایت، راه‌حل باید اقتصادی باشد؛ ما در غزه دشمن ناامیدی داریم که چیزی برای از دست دادن ندارد و این باعث خطرناک‌تر شدنش می‌شود.

وی سپس گفت، از چهار سال پیش و پایان جنگ 51 روز بر ضرورت حل ریشه‌ای مشکلات غزه از دروازه اقتصادی تأکید شد اما دولت چشم‌هایش را به روی این درخواستها بست.

30 مارس امسال (2018) بود که هزاران نفر از فلسطینی‌های ساکن نوار غزه در چهل و دومین سالگرد «روز زمین» راهپیمایی سالانه و مسالمت‌آمیز خود معروف به «راهپیمایی بازگشت» را برگزار کردند تا اینگونه بر قطعنامه 194 شورای امنیت سازمان ملل تأکید کنند، قطعنامه‌ای که در بند 11 آن بر حق بازگشت آوارگان فلسطینی به سرزمینشان اشاره می‌شود.

ابتدا قرار بود این راهپیمایی‌ها تا سالروز اشغال فلسطین در 15 می برگزار شود اما اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس در آن زمان طی سخنانی اعلام کرد این راهپیمایی‌ها تا زمان نا معلوم   و تا تحقق اهداف مورد نظر ادامه پیدا خواهد کرد. تا کنون در این راهپیمایی‌ها که هر جمعه در مرز نوار غزه با فلسطین اشغالی برگزار می‌شود 127 فلسطینی به شهادت رسیده‌اند و بیش از 14 هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند؛ حال حدود 300 مجروح وخیم گزارش شده است.

فارس

پربیننده ترین خبرها