ترکیه ساخت سومین دیوار طولانی دنیا را در مرز با سوریه به پایان رساند

ترکیه ساخت سومین دیوار طولانی دنیا را در مرز با سوریه به پایان رساند
يکشنبه 20 خرداد 1397 - 17:55

ترکیه که در حال ساخت دیوار در سه مرز خود با سوریه، ایران و عراق است، از تکمیل ساخت دیوار حائل در مرز این کشور با سوریه خبر داد.

العالم - ترکیه

ترکیه به تازگی ساخت دیوار مرزی به طول ۶۸۸ کیلومتر در مرز این کشور با سوریه را به اتمام رساند.

به گزارش پایگاه خبری العربی الجدید، در همین حال مقامات ترکیه بزودی ساخت دیوار مشابهی در مرز با ایران به طول ۱۴۴ کیلومتر را هم به پایان می‌رسانند در حالی که ترکیه برای ساخت سومین دیوار به طول ۴۲ کیلومتر از مرز ۶۰۰ کیلومتری خود با عراق نیز آماده می‌شود.

دیوار حائل بین ترکیه و سوریه سومین دیوار طولانی دنیا پس از دیوار بزرگ چین و دیوار آمریکا در مرز با مکزیک به شمار می‌رود و شامل برج‌های دیدبانی مستحکم و درهای امنیتی است.

ترکیه که طی بحران جاری در سوریه متهم به نادیده گرفتن عبور عناصر تروریستی از مرز این کشور به داخل سوریه است، مدعی شده که این دیوار برای منع عبور و مرور تروریست‌ها و نفوذ آنان از سوریه به ترکیه است.

این دیوار در طول ۷۱۱ کیلومتر از مرز ترکیه با سوریه به استثنای مناطقی از حوضچه نهر العاصی کشیده شده است و در ساخت آن از بلوک‌های بتنی مطمئن استفاده شده که ارتفاع دیوار را به سه متر، ضخامت دو متر و وزن هفت تن رسانده است اما طول کامل مرز بین سوریه و ترکیه به ۹۱۱ کیلومتر می‌رسد.

این اقدامات در مرز سوریه با ترکیه همچنین شامل جداسازی مناطق آلوده به مین است که پاکسازی آن ادامه دارد؛ در حالی که یک جاده در امتداد مرز در کنار دیوار ساخته شده است که در عرض ۱۵ دقیقه می‌توان ۳۰-۴۰ کیلومتر را گشت‌زنی کرد و روی دیوار هم به ارتفاع یک متر سیم‌های خاردار نصب شده است.

به گفته ارغوان توران، رئیس شرکت «توکی»، پیمانکار ساخت دیوار حائل در مرز ترکیه با سوریه از تکمیل مراحل ساخت این دیوار خبر داد و گفت : از دیوار ۱۴۴ کیلومتری با مرز ایران هم یک صد کیلومتر آن تکمیل شده است.

توران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: دیوارهای احداث شده در ممانعت از نفوذ تروریست‌ها و قاچاقچیان بخصوص در مرز با ایران نقش داشته است و به زودی ساخت دیوار حائل در مرز ترکیه با عراق هم آغاز می‌شود.

وی افزود: در چارچوب اقدامات ترکیه، برج‌های مستحکمی به ارتفاع ۱۵ متر و در مجموعه‌های ۵ طبقه و در ۲۲ عدد بین استان‌های غازی عنتاب و کیلس ساخته شده که در برابر حملات موشکی ایمن است و ضخامت دیوارهای آن که با فولاد ساخته شده به ۳۰ سانتی متر می‌رسد، این برج‌ها مجهز به تمام نیازهای سربازان در آنجاست و طبقات آن شامل طبقه دیدبانی، آشپزخانه، استراحت و غیره می‌شود.

توران گفت: این دیوار همچنین شامل ۵۹ درب تردد امنیتی است که در مقابل یک ماشین هفت هزار تنی با سرعت ۸۰ کیلومتر ایمن است این دروازه‌ها با عرض پنج متر ساخته شدند که ۴۴ تای آنها در مرز با سوریه و ۱۴ تای آن در مرز با ایران ساخته شده و از  طریق شرکت‌های ترکیه‌ای از مواد مخصوص و مطمئنی در ساختن این درها استفاده شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها